Catch 22: model 8 / visum

hespmetkaas
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Catch 22: model 8 / visum

#1 , 04 mei 2016 21:58

Beste forumgenoten

- ik wil in het buitenland studeren

- ik bevind me momenteel in een "catch 22"

Uitleg:

Ik ben uitgeschreven bij mijn Belgische gemeente zodat ik een model 8 kan meenemen naar het buitenland om daar af te geven op de Belgische ambassade -> zodat zij me kunnen inschrijven op basis van het adres van het huisje dat ik huur aldaar.

MAAR en nu komt de grap :D

Ik heb een bewijs van Belgische inschrijving nodig om een studenten visum te bekomen bij desbetreffende ambassade hier in Belgie. Zonder dit studenten visum kan ik me niet inschrijven in de Belgische ambassade in het buitenland en kan ik VOORAL niet eens het vliegtuig op :D

Wie deze bureaucratische knoop kan oplossen trakteer ik op een pint/kruiden thee.

Vriendelijke groet

hespmetkaas

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 mei 2016 09:46

Als je momenteel al bent uitgeschreven, ben je geen Belgisch staatsburger meer, en kan je dus ook geen beroep doen op de diensten van dit land, en /of van de voordelen ervan genieten.
Hoe komt het dat je nu al bent uitgeschreven, terwijl je hier blijkbaar nog woont?

LeenW

#3 , 05 mei 2016 09:55

Ik denk dat u de procedure achterstevoren hebt doorlopen. Schrijf u terug in en probeer het dan in omgekeerde volgorde.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”