terrein die openbare functie krijgt ...

bredenesas
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

terrein die openbare functie krijgt ...

#1 , 30 jun 2016 11:23

Mijn woning ligt achter een terrein die eigendom is van het Bisdom ( Brugge ) en op de gemeente staat ingeschreven als 6 weken speelpleinwerking Jokkebrok ( in de zomermaanden ) . Ik woon er al meer dan 30 jaar en pas de laatste 5 jaar kreeg het terrein plots een openbaar karakter. De reden is dat de gemeente er het terrein op hun kosten liet onderhouden , en er ook speeltuigen werden geplaatst op hun kosten. De voorwaarde was dat de eigenaar van het terrein ( De caproen onder de noemer Bisdom Brugge ) onder elkaar een contract maakten waarbij de Caproen zich akkoord verklaarde het terrein een openbaar karakter te geven in ruil voor het onderhoud , de speeltuigen en andere logistieke steun van de gemeente . Daardoor zijn de gevolgen van overlast voor ons van die grote dat het niet meer leefbaar is omwille geen controle op dat terrein , vandalisme , diefstallen enz ...
Mijn vraag is of dit terrein nu een openbaar terrein is of toch nog steeds een prive terrein. Immers de gronden zijn eigendom van het Bisdom en er is nooit een officiële mededeling naar de omwoners toe van deze handelingen .
Kan de gemeente dit eenzijdig zomaar een openbaar terrein van maken zonder de nodige aanvragen ?

Mvg

Bart

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 jul 2016 21:56

Het is een privaat terrein met openbaar karakter en neen men hoeft daar niemand persoonlijk van van te verwittigen - vermoedelijk zal er wel een gemeenteraadsbeslissing zijn.
U kan altijd een via geopunt Vlaanderen kijken wat de bestemming is van het terrein.
http://www.geopunt.be/

Reclame

Terug naar “Administratief recht”