Busnummer Gekaapt

LYNX XX
Juridisch actief: Nee

Re: Busnummer Gekaapt

#16 , 28 dec 2020 11:18

Ik zou gewoon tegen de postbode zeggen dat jullie geen post wensen te ontvangen die aan iemand anders geadresseerd is en dat hij even moet opletten met de namen van de bewoners van het pand. Ik neem trouwens aan dat jullie naam netjes op de brievenbus staat en die van die buren ook.
Postbode moet voorrang geven aan het adres en niet aan de naam.
Voorbije donderdag nog een discutie hierover gehad in het plaatselijke postkantoor (postpunt). bpost had bij mij donderdagmorgen een pakje afgegeven bij mij. Toen hij al vertrokken was zag ik pas dat er een vreemde naam opstond, maar wel met juiste adres. Omdat ik toch nog in het postpunt diende te zijn, pakje meegepakt. Daar zegden ze me dat er geen probleem was, gezien het op het juiste adres was afgeleverd, en ze weigerden het terug te nemen. Pas toen ik naar het postkantoor zelf ging kon ik het achterlaten voor terugzending naar afzender, maar ze zegden me nog eens dat eigenlijk enkel het adres telde (straat, huisnummer, postcode en gemeente)
Naam is enkel bijkomende info.
Klopt inderdaad.

https://www.bpost.be/nl/adressering-adres-volgens-wet

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MCO
Topic Starter

#17 , 28 dec 2020 14:00

@cesto . Onze naam staat al 3 jaar op de bel en brievenbus met busnummer 2. De nieuwe huurders wonen er bijna 1 maand maar nog geen naam op brievenbus en bel. Ik heb met de huisbaas gesproken en op zijn contract met hun staat bus .Hij gaat het ook nog eens proberen uit te leggen. Hopelijk haalt dat wat uit

cesto

#18 , 28 dec 2020 14:10

Ik zou gewoon tegen de postbode zeggen dat jullie geen post wensen te ontvangen die aan iemand anders geadresseerd is en dat hij even moet opletten met de namen van de bewoners van het pand. Ik neem trouwens aan dat jullie naam netjes op de brievenbus staat en die van die buren ook.
Voorbije donderdag nog een discutie hierover gehad in het plaatselijke postkantoor (postpunt). bpost had bij mij donderdagmorgen een pakje afgegeven bij mij. Toen hij al vertrokken was zag ik pas dat er een vreemde naam opstond, maar wel met juiste adres. Omdat ik toch nog in het postpunt diende te zijn, pakje meegepakt. Daar zegden ze me dat er geen probleem was, gezien het op het juiste adres was afgeleverd, en ze weigerden het terug te nemen. Pas toen ik naar het postkantoor zelf ging kon ik het achterlaten voor terugzending naar afzender, maar ze zegden me nog eens dat eigenlijk enkel het adres telde (straat, huisnummer, postcode en gemeente)
Klopt inderdaad.

Ok, maar als de postbode een beetje hersenen heeft zal hijzelf begrijpen dat het geen zin heeft om brieven in de verkeerde brievenbus in te steken als de juiste bus juist daarnaast zit.
Vandaar dat ik niet voorstelde om een klacht in te dienen, maar gewoon de postbode van die wijk te spreken en de situatie uit te leggen.

Reclame

LYNX XX

#19 , 28 dec 2020 14:34

Klopt inderdaad.

Ok, maar als de postbode een beetje hersenen heeft zal hijzelf begrijpen dat het geen zin heeft om brieven in de verkeerde brievenbus in te steken als de juiste bus juist daarnaast zit.
Vandaar dat ik niet voorstelde om een klacht in te dienen, maar gewoon de postbode van die wijk te spreken en de situatie uit te leggen.
Daar kan ik geen speld tussen brengen. Maar een vaste postbode in deze tijd, krijgen hier zelfs niet alle dagen post, en telkens een andere besteller.

Wat ook een probleem is als er verschillende namen op 1 adres wonen en slecht 1 op de brievenbus/bel staat.
bv. gescheiden koppel : naam van de ene en naam van de andere, indien dan nog kinderen in het spel = dikwijls hebben zij de naam van de vader.
Ook bij inwonende ouders of schoonouders : verschillende familienamen op 1 adres : staan niet altijd op de brievenbus vermeld.

mava105

#20 , 28 dec 2020 16:03

maar gewoon de postbode van die wijk te spreken en de situatie uit te leggen.
Die postbodes wisselen nogal eens. Bij mij zijn er dat zeker 5 verschillende per maand.

LennieK

#21 , 04 jan 2021 15:38

En voor elektriciteit en gas kan je maar 1 contract hebben per EAN code, dus als elk zijn teller heeft kan daar ook weinig fout lopen

Terug naar “Administratief recht”