Aanbod gekregen om in het buitenland te gaan werken

Nestor
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aanbod gekregen om in het buitenland te gaan werken

#1 , 22 feb 2023 17:22

Kan je gehuwd zijn en als echtelijk paar toch in twee verschillende landen gedommicilieerd zijn.
Aangezien ik een aanlokkelijk voorstel heb gekregen om in Zwitserland te gaan werken. Waar ik 3 dagen op kantoor moet zijn, de rest kan ik op een hybride manier invullen. Aangezien mijn partner in Belgie zal blijven , pendel ik na mij 3 dagen Zwitserland terug naar huis.
Is dit mogelijk als gehuwd koppel of wanneer je in de toekomst gaat trouwen.

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota

#2 , 22 feb 2023 22:15

Maar je kan idd ook in 2 verschillende landen gedomicilieerd zijn. De 'plicht om samen te leven' als koppel is iets wat jullie volgens de wet aan elkaar verschuldigd zijn. Het is geen plicht die de overheid oplegt in de zin dat je anders administratief niet in orde zou zijn of zo. Zo lang jullie beiden akkoord gaan om apart te wonen, is er geen probleem, want geen van beide gaat er dan over klagen. Zodra één van beide er niet (meer) mee akkoord gaat, kan het een reden zijn tot echtscheiding.

Reclame

Terug naar “Administratief recht”