domicilieadres?

nazmul
Topic Starter

domicilieadres?

#1 , 13 jul 2016 07:16

Geachte,

Mijn partner heeft voeding winkel gekocht in Oost-Vlaanderen bijna 1maand nu.

Hij komt uit elke dag van liege naar Oost-vlaanderen van smorgens 7uur tot 8uur avond winkel, dan moet hij terug naar liege omdat "domicilieadres is in liege". Op dit manier verlies je veel te veel tijd en energie.

hij moet in zijn "domicilieadres" blijven omdat hij heeft vreemdeling identiteit kaart, waarvoor hij moet in "belgisch domicilieadres" blijven tot en met 10 jaar minstens of zo iets.

Ook ondertussen voeding winkel heeft geen veel winst + hij moet blijven betalen "domicilieadres" huurprijs + winkel huurprijs.
(lijkt wel binnen 1 maand moet hij "bank corrupt")

Maar, in zijn winkel heeft zeer groot vrij woon ruimte met keuken, wc, douch, alles apart van winkel ruimte, is er geen Belgisch weet dat hij kan zijn winkel ruimte gebruik maken als "domicilieadres" ook ( zo dat hij kan stopzetten met liege "domicilieadres" en verhuis volledig naar Oost-vlaanderen )?

Is er geen enkel manier in Belgisch wetgeving, waar je kan jou woon plaats "domicilieadres" + werk plaats combineren aub?

Laat iets weten aub.

Hoogachtend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jul 2016 11:38

Hij kan toch gewoon verhuizen naar een woning in Oost-Vlaanderen vb bij u?
Of in de winkel mag gewoond worden is een andere zaak - mogelijk kan men daar niet wettelijk ingeschreven worden.

nazmul
Topic Starter

#3 , 13 jul 2016 13:25

"Hij kan toch gewoon verhuizen naar een woning in Oost-Vlaanderen vb bij u?"
> Hij is business partner (kan niet samen wonnen bedoel ik, ik heb investering gedaan voor winkel te beginnen)

"Of in de winkel mag gewoond worden is een andere zaak - mogelijk kan men daar niet wettelijk ingeschreven worden."
> bedoelt uw, hij mag daar wettelijke slappen? maar zonder wettelijk domicilie?
(dan was ook goed, hij wil toch per dag in winkel slappen daar is slaapkamer, wc, douche, keuken, alleen voor kant is een winkel omgeving)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 jul 2016 21:56

Dat zal u op de gemeente moeten nagaan of het een handelsruimte is maar geen woning.
Maar het kan evenzo een handelspand met woning zijn.
U kan perfect samenwonen met een business partner dat is wettelijk niet verboden.
Ik ken plaatsen waar effectief een woning is maar de Vlaamse wooncode verbieden daar gedomicilieerd te zijn. Wegens in gewestplan/ Rup niet toegelaten te wonen.

Tsunami

#5 , 15 jul 2016 14:28

Kan hij niet gewoon logeren in de woonruimte van het pand op dagen dat hij werkt, en zijn domicilie behouden waar het nu is? Zolang hij een wettelijk domicilie heeft waar hij ook effectief woont, waarom mag hij niet nu en dan ergens logeren (en dan nog om werkredenen)?

Ik betwist zeker niet wat hier geschreven wordt, maar heb nog nooit gehoord dat een persoon met buitenlandse identiteitskaart verplicht is constant op z'n domicilie-adres te vertoeven. En in minder dan 10 jaar legaal in België verblijven en werken kom je normaalgezien toch ook al lang in aanmerking voor naturalisatie tot Belg?

Terug naar “Administratief recht”