resident worden in Spanje

GB2702
Topic Starter

resident worden in Spanje

#1 , 30 jul 2016 11:45

Beste forumleden,

mijn ouders zitten met een vraag:

Mijn vader (69 jaar en op pensioen) wil resident worden in Spanje (ze huren daar een huisje op jaarbasis) maar nu stelt zich het volgende probleem voor. Mijn moeder (69 jaar geen pensioen of toch heel weinig (160 euro op jaarbasis) wil dit niet doen.

Stel mijn vader gaat in Spanje wonen en wordt resident (hij heeft dan in België geen adres en woonplaats nodig, en mijn moeder blijft in België wonen maar gaat wel regelmatig naar Spanje. In België hebben ze geen eigendom. En van het pensioentje dat mijn moeder krijgt (160 per jaar) zal ze dus ook geen huisje of appartementje kunnen huren. Wat zijn dan de mogelijkheden voor mijn moeder om toch in België een woonst te hebben?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mogwai

#2 , 05 sep 2016 17:24

burger worden van Spanje en de Belgische nationaliteit ook behouden?

weet niet waar uw ouders zich willen resideren juist, maar zelf zonder de nationaliteit aan te nemen heb ik serieus zitten sukkelen met hun administratiekantoren ivm belasting betalen op het werk dat ik daar had en er officieel te wonen.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 sep 2016 19:58

.. Wat zijn dan de mogelijkheden voor mijn moeder om toch in België een woonst te hebben?
Uw moeder in huis nemen

Reclame

GB2702
Topic Starter

#4 , 06 sep 2016 13:03

Dank voor de reactie,

maar het zit zo, resideren naar Spanje vormt op zich geen probleem. Dit kan zonder veel moeite, weet dit omdat mijn nonkel (broer van mijn vader) ook resident is in Spanje en hij zijn pensioen van België in Spanje ontvangt.

Het probleem is in dit geval dat mijn vader wil resideren maar mijn moeder niet (ze kan de kleinkinderen niet zolang missen)

Terug naar “Administratief recht”