Ik val gelijk met de deur in huis . Ik ben meerderjaarig en mijn vader wil me het huis uit zetten . Mijn moeder wil niet dat ik het huis word uitgezet.
Gezins situtuatie . Moeder (65 & invalde) , vader (64 & invalde ) en ik de eenige zoon 18+.
Ikzelf heb een blanco-strafblad.
Mijn vader wil mij het huis uitzetten . Hij denkt naamelijk dat dit gratis is (wat dus niet geval is)
Vraag 1: wat zijn alle kosten die er aan verbonden zijn ?
De reden waarom mijn vader mij het huis wil uitzetten :
Omdat ik mijn eigen meening heb (mondig kan praten) en omdat ik geen geld betaal voor kost en inwoon.
Nu dat 2de van kost en inwoon daar is al 3 jaar discutie over : mijn vader wil het geld in zijn handen hebben persoonlijk en veranderd continu van bedrag eerst was het 150euro nu 250euro.... na verloop van tijd zij hij gewoon niets meer... dus bleef het voor mij gratis want er komt maar geen oplossing , ik had een oplossing : ik wilde alles overschrijven naar zijn bankrekening (ieder maand de afgesproken som voor kost en inwoon) maar mij vader niet hij wilde het contant in zijn handen hebben ( daar ben ik vet mee , ik heb dan geen 1 bewijs van betaling )
Ondertussen smeed mijn pa een plan om mij het huis uit te zetten in samenwerking met de huis arts . ( die ik ook ken )
Vraag 2 : kan een arts hierop invloed hebben ?
Mijn vader maakt mij zwart bij iedereen , ik raak hem nooit aan en ik beledig hem ook niet . Ik hou me ook aan de huisregels.
Mijn vader en moeder zijn van de.oude generatie en kunnen niet zo overweg met alle nieuwe dingen en zijn dus van weinig op de hoogte , ook geen gsm of intetnet.
In het ergste geval word ik dus het huis uitgezet . (Hoopelijk gebeurt dit niet)
Vraag 3 : als ik de rechtzaak verlies , kan ik dan in beroep ?
Vraag 4 : kan ik zomaar op straat gezet worden ? (Zonder harde bewijzen)
Het ganse verhaal is een stuk langer hoopelijk krijg ik hier een antwoord.die me een beetje kan verlossen.
Alvast bedank