Wordt soms in België door de politie bepaald wat je in je woning mag en moet hebben staan? Ik dacht dat België een vrij land was, ook met woninginrichting? Ten eerste zijn wij nog spullen aan het verhuizen en moeten wij nog nieuwe meubelen aanschaffen. Ten tweede komt mijn echtgenote uit een cultuur waar men sowieso sober woont en niet de behoefte heeft om de woning in te richten zoals wij hier in Europa gewend zijn.
De (ook vrij onvriendelijke) wijkagent is dus weer vertrokken en gaf aan proces verbaal op te maken dat we hier niet wonen, terwijl we dat toch echt doen. Wat nu het vervolg is is ons verder niet verteld.
Ik weet niet wat dit verder voor consequenties heeft? Ik heb zelf zoiets van dan maar niet inschrijven, wij hebben ons best gedaan. Het meeste kunnen wij ook wel regelen met ons Nederlandse paspoort.
Enig advies?
Overigens vind ik deze hele procedure maar een vreemde gang van zaken. Ik vind het een behoorlijke inbreuk op de privacy dat zo'n agent zomaar even je hele woning komt inspecteren. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in een ander land. Maar dat terzijde, ik respecteer verder de Belgische gewoonten...