Domicilieadres

ninam
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Domicilieadres

#1 , 16 jan 2019 10:17

Hallo,

een vriend van mij had zijn domicilieadres bij zijn oma staan. Zijn oma is verhuist en huurt nu een woning via het sociale verhuurkantoor daar in de buurt. Er zijn te weinig slaapkamers waardoor zij het adres van mijn vriend niet meer kan overnemen. Mijn kameraad woont momenteel bij zijn moeder maar daar is eigenlijk ook geen plaats voor hem waardoor hij op de zetel slaapt. Hij kan daar ook niet altijd verblijven. Omdat zijn moeder een sociale woning heeft, kan hij zijn domicilieadres ook niet bij haar zetten. Hij werkt al ongeveer een half jaar bij dezelfde werknemer en dit verloopt goed. Hij heeft enkel niet het budget om alleen te gaan wonen. Waar zou hij voor hulp terecht kunnen of wat zijn zijn mogelijkheden?

Alvast erg bedankt!

Met vriendelijke groeten!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 16 jan 2019 10:48

Waar is zijn domicilieadres nu, als het niet meer bij zijn oma is en ook niet bij zijn moeder?

Wat hij kan doen is uitkijken naar een goedkope, kleine huurstudio, zodat hij zijn dimicilieadres daar kan zetten, en naarmate hij langer werkt en meer spaart, uitkijken naar iets groters om te huren, of een eigen appartementje om aan te kopen. Da's zo'n beetje wat vele jongeren doen als ze net gaan werken en het ouderlijk huis uit willen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bosprocureur

#3 , 16 jan 2019 11:10

Ergens meedoen met een cohousing ?

Reclame

ninam
Topic Starter

#4 , 16 jan 2019 11:47

Ergens meedoen met een cohousing ?
Dankjewel voor de tip!

Terug naar “Administratief recht”