parkeerbon voor buitenlanders

lydi
Topic Starter

parkeerbon voor buitenlanders

#1 , 10 mei 2010 19:51

Als iemand met een vreemde nummerplaat in België een boete of parkeerbon krijgt dan moet men dat naar het schijnt niet betalen heb ik gelezen.
Weet er iemand iets meer van? Want waar kunnen ze de deurwaarder naartoe sturen als ze geen adres hebben? En niet alle landen houden zich er mee bezig om de gegevens door te sturen naar de politie in België?
Want nu met de crisis schrijven ze veel boetes , er moet toch van ergens geld binnenkomen zullen ze denken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 mei 2010 14:57

Er zijn uitwisselingsakkoorden tussen verschillende landen in de EU waardoor de gerechtelijke overheden deze boetes wel kunnen innen.

Rebel-with-a-cause

#3 , 24 mei 2010 16:37

Met onze buurlanden (Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg) bestaan afspraken en lukt het meestal wél, komt de buitenlandse bestuurder van verder (Polen, Roemenen, Spanjaarden, Italianen, Britten,...) dan stokt het proces vaak.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 sep 2010 19:21

Daarom wordt aan de politie gevraagd ineens te innen. Federale politie heeft nu al mobile betaalterminals bij.
Lokale moet zich behelpen met de kastjes in de muur.
Bij niet akkoord consignatiesom bij verder weigering beslag wagen

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 sep 2010 19:54

Er zijn uitwisselingsakkoorden tussen verschillende landen in de EU waardoor de gerechtelijke overheden deze boetes wel kunnen innen.
Kan er van meespreken. Een paar weken terug een boete wegens overdreven snelheid gekregen (58 km/h ipv 50) in Aachen. Twee (2) dagen later al een vriendelijk briefje in de bus van de verkeerspolitie in Aachen om de som van 30 € te betalen binnen de 10 dagen. :mrgreen: Te betalen op een Belgische bankrekening, op een adres in Welkenraet. :mrgreen:

DIRK BELGICA

#6 , 05 mar 2012 13:42

Met onze buurlanden (Frankrijk, Nederland, Duitsland en Luxemburg) bestaan afspraken en lukt het meestal wél, komt de buitenlandse bestuurder van verder (Polen, Roemenen, Spanjaarden, Italianen, Britten,...) dan stokt het proces vaak.
dat klopt

Kingfisher

#7 , 16 mar 2012 13:03

Mijn Duitse baas (auto met Duitse plaat) heeft net een boete van 450€ ontvangen bij hem thuis in Duitsland, geflitst in Luik. Dus ja, ze weten je te vinden. Ikzelf heb al een paar parkeerboetes uit Nederland ontvangen, maar van mijn flits in Zürich heb ik niets gezien.

Het is pas sinds oktober dit jaar dat we met Frankrijk nummerplaatgegevens uitwisselen. Toen hoorde je mijn Franse collega vloeken tot het eind van de gang.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”