Belg wonende te Nederland (grens) met schulden

zozo6996
Topic Starter

Belg wonende te Nederland (grens) met schulden

#1 , 09 jun 2012 16:17

Ik had een kleine vraag ik heb 2 schulden in Belgie en ben wonende sinds meer dan 2 jaar in Nederland ,kunnen ze mij vervolgen in Nederland?Ik heb al een vonnis gekregen uit Belgie maar kunnen ze die hier uitvoeren?
Ten tweede ik heb een krediet gehad in Belgie en heb m niet kunnen afbetalen door persoonlijke problemen kunnen ze mij hier ook vervolgen in Nederland?
Dank bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
VDG2

#2 , 09 jun 2012 16:52

Lees dit eens door: http://www.elfri.be/vluchten-naar-het-b ... huldeisers" onclick="window.open(this.href);return false;

Bertel

#3 , 27 jan 2013 22:02

In theorie kunnen ze U vervolgen, maar in de praktijk? Zeker als het om kleine bedragen gaat.

Reclame

Maso

#4 , 09 feb 2013 21:40

In de praktijk is een dergelijke actie zeer kostbaar. Men moet via de EEX-Verordening toestemming verkrijgen om het vonnis in Nederland ten uitvoer te leggen. Tenzij het een aanzienlijk bedrag is, zal hier zelden gebruik van worden gemaakt. In de praktijk, toen ik bij een Nederlandse gerechtsdeurwaarder stage liep, werd een schuldenaar uit België nooit 'achterna' gezeten omdat het simpelweg te duur was.

Terug naar “Europees / Internationaal recht”