Ongeval met dronkenschap

johanb1977
Topic Starter

Re: Ongeval met dronkenschap

#16 , 17 jan 2014 23:32

Als ik idd 3jaar niet mag rijden hoeft het geen verduidelijking dat ik wss wel zal rondrijden met mijn wagen. Ik kan mijn wagen niet missen, ik heb deze nodig voor naar mijn werk te gaan.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 17 jan 2014 23:45

Enkele maanden geleden bericht in een krant.... ook zo iemand met rijverbod die toch reed: resultaat 34 maanden gevangenis , verbeurdverklaring wagen, en levenslang rijverbod. om over de geldboete niet te spreken.
U bent gehuwd .... wil u echt dat soort zaken gaan uithalen? Enig idee wat voor gevolgen dat zal hebben op uw gezin en relatie?
Het beste wat u kan doen is eens deftig met uw advocaat spreken wat de gevolgen kunnen zijn ... want verzekerd zal u in zo'n geval ook niet meer zijn.

Oude Belg

#18 , 18 jan 2014 12:14

Hou er ook rekening mee dat er de laatste tijd meer gecontroleerd wordt op de naleving van het rijverbod; ook de wijkagent zal bv een oogje in het zeil houden. Rijden ondanks rijverbod, dus sowieso onverzekerd is totaal onverantwoord. Zoals Franciscus al schreef : de straffen zijn (terecht) zeer zwaar. Als u dan ook nog eens betrokken zou raken bij een ongeval bent u echt alles kwijt. Alles.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

johanb1977
Topic Starter

#19 , 20 jan 2014 00:24

Indien ik een 2de rijbewijs zou hebben en 1 van de 2 inlever heb ik er toch nog altijd 1.
Ik heb eigenlijk nog nooit geweten bij een controle dat ze diep ingaan op het rijbewijs.
Als de papieren in orde zijn er je kan een rijbewijs voorleggen is het altijd goed, allee dat is toch mijn ervaring.
Ze bekijken alles eens vluchtig en als het in orde is laten ze je rijden. Bij alcohol controle hebben ze zelfs mijn rijbewijs nog niet gevraagd, 6 maand geleden, ik was wel safe.
Laatst gewijzigd door johanb1977 op 24 jan 2014 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

sventent

#20 , 05 feb 2014 00:55

Is er al een uitspraak?

Franciscus

#21 , 06 feb 2014 11:50

Hoe komt u aan twee rijbewijzen?
Valse aangifte?
Wel een mogelijk gevolg zal dan zijn dat u bij een volgend ongeval uw verzekering zich zal terugtrekken wegens fraude.
Dat de wagen per onmiddellijk in beslag genomen zal worden en verbeurd verklaard.
Dat het geen 3 jaar maar levenslang rijverbod zal worden
Tevens een vervolging wegens valsheid in geschriften en gebruik ervan.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 06 feb 2014 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

scorpioen

#22 , 06 feb 2014 12:50

Ik heb ooit het volgende geweten.

Een persoon vermoedt dat hij rijverbod zal krijgen en doet aangifte van diefstal van zijn rijbewijs. Hij haalt een dubbel van zijn rijbewijs. Hij krijgt effectief rijverbod, doet zijn dubbel binnen op de griffie en rijdt verder.

Op een mooie dag ziet de politie van zijn woonplaats hem op het marktplein uit zijn auto stappen. Zij ondervragen hem en vragen hoe het komt dat hij rijdt terwijl hij een rijverbod heeft.

Hoe weet de politie dit? Het openbaar ministerie (parket) had de lokale politie op de hoogte gebracht van het feit dat deze persoon een rijverbod uitzat en gevraagd uit te kijken of ze hem niet zagen rondrijden ...

Uiteraard werd deze persoon vervolgd voor het rijden ondanks rijverbod. Ik ben vergeten welke straf hij gekregen heeft ...

Franciscus

#23 , 06 feb 2014 14:50

In de case die ik aanhaalde werd tevens ook de wagen in beslag genomen en verbeurd verklaard.

Lokale politie weet steeds wie er een rijverbod heeft ...
- kwartierinspecteur betekent het rijverbod.
- deze zal zo wie zo controleren
- in onze stad word daar nog eens extra op ingezet bij recidive.

johanb1977
Topic Starter

#24 , 10 mar 2014 15:58

In beroep 1 jaar met de nodige resten

Mijne cabrio zal een beetje stof vergaren

ongelukbelaagd

#25 , 21 mar 2014 10:21

Johan1977,

u hebt heel veel geluk gehad dat u niet levenslang gekregen hebt!
Ik bedoel niet levenslang in een cel maar levenslang in een rolstoel...
Of levenslang met de wetenschap dat u iemand aangereden hebt...

U zegt dat de ander in fout was? Misschien had uw een andere reactie gehad, had u niet gedronken en het ongeval weten te voorkomen?

Leer niet uit uw veroordelingen. Leer uit waarom u niet dronken zou mogen rijden...

Terug naar “Verkeersongevallen”