Beste,
Ik reed tegen een verkeerspaal onder invloed van alcohol maar niet in staat van dronkenschap, de verzekering gaf al te kennen dat ze het geld willen terugvorderen (al dan niet via een rechtzaak). Nu deed ik wat onderzoek en is mijn vraag of de verzekering het recht heeft om de kosten terug te vorderen, aangezien de modelclausule stelt dat dit mag enkel in staat van dronkenschap. Mag de verzekering extra strengere clausules toevoegen of mogen ze enkel bredere clausules toevoegen in het voordeel van de verzekerde? Is mijn eerste verkeersovertreding ooit en ik heb geen strafblad, langer dan 2 jaar rijbewijs.
Daarnaast stel ik me vragen bij de intoxicatie, de agenten discussieerden over het apparaat nadat ze een soort van foutmelding kregen en ze een apparaat van een naburig korps wouden gaan halen, uiteindelijk kregen ze het weer aan de praat maar de afgenomen ademtest lijkt me veel te hoog 0,65 mg (1,5 promille) omdat ik enkel een zeer lichte drankgeur had en ik niet zoveel alcohol gedronken had, 4 glazen, verspreid over een hele lange avond. Ik gaf toen ook de verklaring dat ik medicatie nam, die medicatie gaf veel bijwerkingen zoals duizeligheid en hoofdpijn en werkt nefast voor de lever, kun je in België hier iets mee doen tijdens een gerechtelijke procedure of lachen ze zo'n prognoses gewoon weg?
Ik contacteer sowieso eerstdaags een advocaat maar wou eerst even jullie mening
Bedankt