Gisteren ben ik betrokken geraakt bij een aanrijding met 3 partijen op de parking van de Aldi.
Bij gaand een link van de situatie http://tinyurl.com/AldiWolvertem
Ik ben de parking van de Aldi via de linker toegangsweg opgereden, partij B via de rechter.
Vervolgens ben ik voor de ingang van de winkel langs gereden en wilde mijn auto parkeren links naast de geparkeerde auto van partij C, die in de parkeervakken volledig rechts van het parkeerterrein geparkeerd stond, net voorbij de hoek van het gebouw. Bij de T-splitsing heb ik naar rechts gekeken voordat ik de oversteek naar de parkeerplaats wilde maken. Daar zag ik partij B nog op een veilige afstand van mij waardoor ik de tijd en ruimte had om de oversteek naar de parkeerplaats links van partij C te maken.
Plots zag ik in mijn ooghoek partij B, ik dacht in een split second dat ze zich tussen mij en partij C in wilde wurmen omdat ze misschien boos was dat ik haar parkeerplaats in nam, dat beeld kreeg ik erbij...

Partij B gaf, nadat zij was uitgestapt en voordat de politie er was, aan, dat ze was geschrokken en daardoor het gaspedaal had ingetrapt. En dat, toen ze mij eenmaal raakte, ze wilde uitwijken en daardoor de auto van partij C raakte. Ik heb de politie verwittigd, die zijn gekomen en hun eerste reactie was: Zó, dat is niet met 20km per uur gebeurd... De agenten hebben de schadeformulieren ingevuld en foto's gemaakt, ook ik heb foto's gemaakt. Partij B heeft met mijn telefoon een bekende gebeld en nadat deze bekende op de locatie is gekomen heeft zij de volgende verklaring gegeven: "Ik reed rechtdoor. Op kruising kwam A van links en reed mij in de linkerflank aan waardoor ik tegen de geparkeerde partij C reed."
Ik heb nog niet eerder een Aanrijdingsformulier in hoeven vullen en heb dan ook volledig op de politie vertrouwd.

De schade aan onze auto's toont aan dat zij in mij is gereden en niet andersom. Ik ben geschampt in de rechterdeur, net achter de wielkast. Als de aanrijding was gebeurt zoals zij in haar verklaring omschrijft dan had ik schade aan de voorkant gehad... Toch?
De schade aan alledrie de auto's is dusdanig groot dat, in mijn ogen, duidelijk is dat partij B met een hoge snelheid (>20 km/u) heeft gereden. Helaas heeft partij C zijn telefoonnummer niet gegeven en kan ik ook niet via zijn naam en adres een telefoonnummer herleiden, anders had ik hem ook graag nog eens gehoord. Ik had gedacht dat de ernst van de schade zou meebepalen wie er verantwoordelijk zou zijn.
Vandaag heeft mijn verzekering mij bericht dat zij hun besluit enkel en alleen op de schets baseren: een schets van de eindsituatie, toen eenmaal iedereen tot stilstand was gekomen en ja, daar lijkt het alsof ik partij B geen voorrang heb gegeven... In deze situatie had het dus niet uitgemaakt of ze desnoods 50km/u op een parking had gereden...
Vandaag van mijn verzekering een cursus "Schadeformulier invullen" gekregen maar daar heb ik nu dus niets aan... Ik weet nu dat ik het formulier niet had moeten tekenen omdat ik het niet eens ben met de verklaring van partij B. Daarnaast had ik een PV op moeten laten maken.
Tot slot: ik was voor mijn werk met mijn eigen auto onderweg. Tussen 2 dienstopdrachten door wilde ik bij de Aldi brood halen voor de lunch. Mijn werkgever is op de hoogte van de aanrijding, ik heb nog niet gehoord of zij hier iets mee gaan/willen doen... Ik heb al wel aangegeven dat als onze auto is hersteld (ik kan er niet meer mee rijden, de deur is ontzet, de spiegel hangt er bij, de wielkast is ingedrukt, het wiel loopt net niet aan. Dit is wat ik zelf 'op het oog' heb kunnen constateren) ik deze niet meer wil gebruiken voor werkopdrachten. Als ik vantevoren had geweten dat dit het risico was, was ik sowieso niet akkoord gegaan met het gebruiken van mijn eigen auto voor werk...
Ik ben hier goed ziek van dus sta open voor alle tips en adviezen in deze. In ieder geval ga ik op aanraden van mijn leidinggevende nog wel een PV op laten maken bij de politie agenten die de schadeformulieren hebben ingevuld...
Alvast bedankt!