#1 , 22 sep 2016 09:24
Enkele weken geleden had ik een verkeersongeval, ik kwam uit een zijweg van een hoofdbaan en diende voorrang te geven aan de weggebruikers die van rechts kwamen en deze die uit de weg recht voor mij de baan wouden over steken, van links kon principieel niemand komen gezien dit een éénrichtingsstraat naar de andere richting was. Nu ik kwam aan het kruispunt, moest een volle stop geven, er kwam iemand van rechts, ik kijk links voor me, ik kijk naar recht, het baan vak is vrij dus ik zet kalm aan. Er kwam in een redelijk hoge snelheid een wagen van links (verkeerde richting éénrichtingstraat). Deze auto raakt mijn voorbumper en komt slechts enkele meters verder tot stilstand (zijn 2 deuren zijn ingedeukt).
Gezien het kermis was, liet ik de politie komen, deze konden niet onmiddelijk pv opgestellen gezien het kermis was, dus gingen we enkele dagen nadien uitgenodigd worden om ons verklaring af te leggen. Ik heb dit reeds 2 weken gedaan, de tegenpartij nog steeds niet. Waardoor het PV eind deze week zal opgesteld worden zonder zijn verklaring.
Nu begin ik me zorgen te maken, ik was vrij zeker dat ik niet aansprakelijk kon gesteld worden gezien de tegenpartij uit een straat kwam waar je niet mag uitkomen. Toch beginnen anderen mij te vertellen dat ik wel aansprakelijk kan gesteld worden. Ik maak me echt grote zorgen. Kan iemand hier duidelijkheid over geven?