fiets ongeval, geen familiale verzekering

Milo72

Re: fiets ongeval, geen familiale verzekering

#16 , 06 feb 2018 09:42

Mocht er staan "Zij [de fietspadmarkering] mogen onder dezelfde voorwaarden enkel worden aangebracht wanneer het fietspad deel uitmaakt van een openbare weg gesignaleerd door de verkeersborden B1, B5 of B17." zou ik zonder enige twijfel Inazuma gelijk geven.

Nu vind ik het toch niet zo eenduidig.

Voor wie wat logica kent: zonder het woordje "enkel" (of "alleen") is't een implicatie. MET is het een equivalentie.
implicatie: Als A dan B: Als de borden er staan, mag het fietspad doorlopen over 't kruispunt. Afleiding: als Niet B dan Niet A is FOUT. Wat wel klopt: Als niet B, dan niet A: Als het fietspad niet mag doorlopen, dan staan er geen borden.

Equivalentie: Mocht de stelling "Als en alleen als A dan B" (equivalentie), DAN mag je 't inderdaad omdraaien: als Niet A, dan niet B.

Waarmee ik uiteraard niet wil beweren dat de wegcode altijd de wetten van de logica volgt ... :lol:
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Verkeersongevallen”