Aanrijding in het buitenland met huurwagen

stijnP
Topic Starter

Re: Aanrijding in het buitenland met huurwagen

#16 , 06 okt 2010 09:38

Amaai, dat is wel serieuze boel... De kosten van die rechtzaak enzo,, die gaan naar mij dan? Dat zou toch niet mogen want ik weet zogezegd helemaaaaal niks van de betaling van de kosten af? Ik vind gewoon dat de manier waarop ze me op de hoogte brengen via die ordinaire brieven ongehoord. Ook hun attitude en hun toontje in de brief staan me niet aan. Zolang ze geen aangetekend brief sturen of me bellen om me op de hoogte te brengen betaal ik ook niet. Ik zal wel betalen want zoals Lori zegt heb ik inderdaad een fout gemaakt ivm de protection. Die CDW heb ik niet gepakt en dacht dat extende protection genoeg was... Dus nogmaals,, de kosten voor rechtzaak en alles zijn voor mij zelfs als ik "niet op de hoogte ben" van de betaling van de schade?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#17 , 06 okt 2010 09:52

Als je die CDW niet hebt genomen ,ben je helaas niet verzekerd voor je eigen schade .
Normaal moet je zien dat je zeker CDW + SLI +WA neemt .
Ik denk dat je best wel betaald ,je zou anders later wel eens problemen kunnen krijgen als je terug naar daar wil afreizen .
Ik vind het wel raar dat men dit niet heeft gevorderd via jou kredietkaart ,die geef je daar toch af als borg .
Ik weet gevallen van niet betalen boetes / tolhuisjes ed . dat men dit later terug vordert via het autoverhuurbedrijf die het op zijn beurt gewoon van je kredietkaart afhalen .

Lightning

#18 , 06 okt 2010 09:54

De verliezende partij draagt de kosten. Dat is hier zo en ik neem aan dat DAT principe in het buitenland niet anders zal zijn.
Op een dagvaarding moet normaal de vordering van de tegenpartij vermeld staan. Op dat moment bent u officieel op de hoogte.

Verder sluit ik mij aan bij de mening van Lori. Best niet zo ver laten komen en nu betalen.
Het is dan wel een dure huurauto geweest, maar het kan nog VEEL duurder uitvallen als je blijft doen alsof je neus bloedt.

Reclame

Lightning

#19 , 06 okt 2010 10:06

...en mocht u eraan gaan twijfelen of ze voor dat bedrag wel de moeite gaan doen om naar een advocaat te stappen. Als het een iets of wat deftig (lees: groot) verhuurbedrijf is, hebben ze een hele batterij advocaten vast in dienst die er een volledige dagtaak aan hebben om dit soort geschillen af te handelen. Het kost HEN dus geen cent extra...

stijnP
Topic Starter

#20 , 06 okt 2010 11:21

Als we gedagvaard worden betaal ik wel! Geen probleem maar dan kunnen ze toch moeilijk maken dat ik de kosten voor advocaat enzo ook moet betalen... "ik ben nooit op de hoogte gebracht ivm die betaling van de schade"... toch?

Lightning

#21 , 06 okt 2010 11:27

"ik ben nooit op de hoogte gebracht ivm die betaling van de schade"... toch?
Nee, ik kan in uw vorige posts inderdaad niks terugvinden dat mij doet vermoeden dat u wel op de hoogte zou zijn :).

Terug naar “Verkeersongevallen”