Getreuzel van de verzekeringsmaatschappij

High_hills

Re: Getreuzel van de verzekeringsmaatschappij

#46 , 19 feb 2016 12:45

Sorry,ik was vergeten dat de auto van uw vrouw technisch perte totale was.
Mijne is economisch en ik rijd er nog mee.Dus heb nog een verzekering nodig.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Topic Starter

#47 , 19 feb 2016 13:36

Geen probleem. Vandaag maar weer eens gesproken met de verzekeringsmaatschappij. De eerste "expert" heeft weer gereageerd, binnen 'n paar dagen komen ze met een terugkoppeling hierover.

Ik heb gezegd en meteen maar even geschreven dat ik eindelijk eens toekenning voor de advocaat. Cf. de rechtsbijstand heeft mijn vrouw daar recht op.

De tactiek van deze maatschappij is vertragen, vertragen en vertragen. Ik kan me best voorstellen dat mensen die voor de uitkering afhankelijk zijn voor het al dan niet kunnen repareren van hun auto of het aanschaffen van een nieuw voertuig, op een gegeven moment eieren kiezen voor hun geld en dan maar genoegen nemen met een fractie van waar men eigenlijk recht op heeft. Het lijkt erop dat dit een bewuste tactiek is van de verzekeringsmaatschappij.

Jackrussell
Topic Starter

#48 , 24 feb 2016 14:47

En ja hoor, de verzekeringsmaatschappij heeft hun expert opdracht gegeven om akkoord te gaan met mijn voorstel. Dat betekent dus dat mijn vrouw in elk geval het bedrag krijgt wat ik onderbouwd heb aangegeven.

Vraag: op hoeveel dagen derving heeft ze nu recht? Het ongeluk is 1 november gebeurd en het is te danken aan de verzekeringsmaatschappij en hun "expert" dat het zo lang heeft geduurd.

Ik neem aan dat ze ook recht heeft op vergoeding van BIV e.d. ?

Reclame

High_hills

#49 , 24 feb 2016 15:25

Op onderstaande site vind je meer informatie vanaf pagina 22.
http://www.fcgb-bgwf.be/documents/LE_DR ... IND_NL.pdf

Positief nieuws voor jou dus.Hopelijk komt het voor mij ook in orde.

Jackrussell
Topic Starter

#50 , 24 feb 2016 15:37

Dank je wel, Dat ga ik eens lezen.

Ja, maar ik wacht nog maar even tot ik het op de rekening heb en het bedrag ook juist is. Wachttijd, vervangdagen en het kinderzitje zullen ook vergoed moeten worden. Ik ben benieuwd of dat in één keer goed gaat of dat deze bloedzuigers op deze manier nog proberen wat kleingeld te besparen.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#51 , 24 feb 2016 17:26

Schadevergoeding voor derving van het voertuig bij een totaal verlies = wachttijd + mutatietermijn

Wachttijd = tot de expert de eerste keer komt en vaststelt dat het een totaal verlies is. Dus niet de hele tijd die nodig is om het bedrag van de schadevergoeding vast te stellen.
Mutatietermijn = tijd nodig om een ander voertuig aan te schaffen. 15 dagen forfaitair of de effectieve tijd die u kan bewijzen.
BIV: wordt vergoed aan het bedrag dat u zou moeten betalen op een gelijkaardig voertuig als het beschadigde voertuig.

Jackrussell
Topic Starter

#52 , 24 feb 2016 17:45

De wachttijd bedroeg 12 dagen. Mijn vrouw krijgt dus geen compensatie voor de vertraging die is opgelopen dankzij de verzekeringsmaatschappij en hun "expert".

Op 1 november 2015 is er 'n ongeluk gebeurd, waarbij over de schuldvraag geen discussie bestond en gezien de schade al direct duidelijk was dat dit 'n totaal verlies zou gaan worden. Met 'n beetje geluk heeft ze 1 maart 2016 het geld op haar rekening staan. Dat is 4 maanden (en tientallen e-mails, uren aan telefoongesprekken, de nodige advocatenbrieven) verder...

Sowieso ligt dit dossier ook bij de ombudsman van verzekeren en wil ik nog uitzoeken of ik de taxaties van deze "expert" nog ergens onder de aandacht kan brengen. Je moet beëdigd zijn om dit beroep uit te mogen oefenen en iemand die willens en wetens taxeert op 1/3e van de waarde, zou zijn beëdiging ingetrokken moeten zien.

High_hills

#53 , 24 feb 2016 18:33

Als in jou plaats was geweest,had ik het definitieve besluit van de expert nog niet getekend vooraleer je een akkoord had met de maatschappij i.v.m. de andere onkosten.Grote kans dat ze daar nu ook weer moeilijk over beginnen te doen.
Mutatietermijn kan maximum maar ten belope zijn van 30 dagen bij aanschaf nieuw voertuig.Heb ik ergens gelezen maar weet niet precies meer waar.

Jackrussell
Topic Starter

#54 , 24 feb 2016 19:41

Ik heb ook nog niets getekend :) Ik had ze vandaag aan de lijn en toen vertelden ze dat ze uit gingen betalen. Ik heb ze om een nota gevraagd om te controleren of het bedrag goed is.

Als wachttijd stond er 6 dagen op. Volgens mij "klopt" dat wel in de zin dat het volgens de regeltjes is. Dat deze maatschappij bewust de boel maanden heeft gerekt is natuurlijk een heel ander verhaal. Dat ligt bij de ombudsman van verzekeren.

High_hills

#55 , 24 feb 2016 21:38

Die 6 dagen stonden er bij mij ook op.Wordt standaard gedaan volgens D.W.
Maar als je dat tekent kan je de gebruiksderving e.d. waar je wettelijk recht op hebt,vergeten.
Zorg dat je een akkoord op papier/mail hebt met de maatschappij i.v.m. de andere kosten en dan pas tekenen voor akkoord met D.W.
Doen ze hierover weer moeilijk,spreek dan maar je advocaat nog eens aan.

Nog enkele sites ter info;
http://users.skynet.be/vzw-verkeersslac ... rtise.html
http://www.elfri.be/voertuigschade

Jackrussell
Topic Starter

#56 , 24 feb 2016 21:41

Die eerste link is wel een hele goede. De 6 wachtdagen zouden dan neerkomen op bijvoorbeeld € 120 en ook B.I.V. is verschuldigd. Ook is er wettelijke interest verschuldigd van de dag van het ongeluk tot aan de dag dat de betaling wordt ontvangen.

Ik zal dit eens opnemen met mijn advocaat. Ze zullen ongetwijfeld wel weer moeilijk gaan doen. Ik heb niets getekend en zeker niet iets van D.W. (met wie ik nog wel een eitje te pellen heb).

Jackrussell
Topic Starter

#57 , 10 mei 2016 10:15

Ondertussen nog altijd geen specificatie mogen ontvangen.

De tweede "expert" geeft overigens aan dat het dossier is gesloten op verzoek vanX Rechtsbijstand, terwijl X aangeeft dat het dossier is gesloten omdat ik akkoord heb gegeven op het voorstel.

Iemand liegt er dus en akkoord heb ik zeker niet gegeven.

High_hills

#58 , 13 mei 2016 11:06

Dus ze zijn u ook nog steeds aan het lijntje aan het houden?
Bij mij net hetzelfde.Al wekenlang niets meer vernomen.
Zelfs op mijn advocaat reageert hun rechtsbijstand niet.Ik wil het laten voorkomen in de rechtbank.Maar daarvoor heb ik de rechtsbijstand nodig.
Maar ze reageren gewoon niet.

Ondertussen heb ik verschillende offertes aangevraagd bij andere makelaars.Ik ben er bijna uit welke ik ga nemen.

Jackrussell
Topic Starter

#59 , 13 mei 2016 12:51

Dat klopt. Dat is het enige dat dit bedrijf lijkt te kunnen. Advocaat reageren ze gewoon niet op. Sprak laatst iemand met hetzelfde probleem. Ook daar precies hetzelfde: ze reageren niet. Ga je zelf naar de rechtbank, dan vragen ze constant uitstel aan.

Ik heb dus wel geld ontvangen, maar geen idee hoe dit gespecificeerd is en ik kan het dus ook niet controleren. Argenta beweert dat er een akkoord is tussen Expert 1 en Expert 2, Expert 2 beweert dat Argenta had verzocht het dossier te sluiten.

High_hills

#60 , 13 mei 2016 18:26

Ik ben er dus ook nog lang niet klaar mee.
In mail heb ik wel expliciet aan de maatschappij en expert verklaard dat niemand met iets akkoord mag gaan behalve ik.

Terug naar “Verkeersongevallen”