parket vs ongevalschade

subaru
Topic Starter

parket vs ongevalschade

#1 , 24 jul 2006 06:03

verleden jaar heb ik met mijn wagen een ongeval gehad, namelijk:
Ik rij met mijn wagen op de openbare weg. Er rijd een lichte vrachtwagen voor me met heel zijn laadruimte vol met houten balken (heb ik pas achteraf geweten). Ik rij dus gewoon zoals iedereen op de weg, op een gegeven ogenblik vliegen er paar houten balken en een hele pallet voor men auto de stukken vlogen rond, het was winten en het was al donker, ik heb het maar laat opgemerkt, ik heb met mijn wagen over die pallet heen gereden en had voor een goede 600euro schade. Mijn linker achterwiel zat deftig geblokeerd ook. Mijn partner heeft nummerplaat opgeschreven en de dag erna zijn we naar verzekering geweest, daarna naar de politie om aangifte te doen, daarna terug naar verzekering.
Wat ik al vermoed is dat ik dus achter mijn vergoeding zal mogen fluiten want de tegenpartij zou daar volgens heem niet gereden hebben, de politie is wel langsgeweest en ben er zeker van dat zijn aangangwagen er nog stond vol met hout :evil: want tegenpartij woont 2km van mijn deur.. nuja het is reeds van in november 2005 maar ik heb nog steeds geen uitspraak niets, de verzekeing zegt mij steeds dat het parket niets laat weten.

iemand enig idee waar dit zal op uitdraaien :?:

iemand verteld mij over rechtsbijstandverzekering maar ik begreep niet echt wat die daar mee bedoelde :oops: :oops: :oops:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2006 10:42

iemand verteld mij over rechtsbijstandverzekering maar ik begreep niet echt wat die daar mee bedoelde.
Kijk de laatste rekening eens na die je voor je autoverzekering betaald hebt. Daar staat op vermeld waarvoor je betaalde. Als er "rechtsbijstand" bij staat heb je een rechtsbijstandverzekering. Vraag anders na bij je verzekeringsagent / makelaar.

De rechtsbijstandsverzekering dekt de kosten die je hebt om je schade te verhalen. Je mag vrij een advocaat kiezen op kosten van de verzekeringsmaatschappij. Hoe dan ook zal je moeten wachten tot het parket het dossier vrijgeeft. Je kan wel informeren bij het parket of dit nog niet gebeurd is. Aan de hand van het strafdossier moet je advocaat dan beslissen of er kans is om met succes te procederen.

scorpioen
Laatst gewijzigd door scorpioen op 28 nov 2006 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.

subaru
Topic Starter

#3 , 25 jul 2006 05:26

Ik heb indd rechtsbijstand
Is het dan nodig om een advocaat erbij te halen, of regelt de verzekering dat tot het einde ? :oops:

Reclame

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2006 09:43

Je kan vrij een advocaat kiezen. Een goede advocaat zal contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij en het dossier opvragen zonder dat dit jou iets kost.

scorpioen

subaru
Topic Starter

#5 , 16 sep 2006 05:32

momenteel is het nog steeds niet opgelost, heb laatst leden brief ontvangen van de verzekering dat het parket nog niets laten weten heeft, duurt wel lang :?

subaru
Topic Starter

#6 , 28 nov 2006 03:29

Bij het parket hebben ze veel tijd :roll:
november 2005 en nu nog steeds geen nieuws erover vanuit het front v/h parket... :cry:

Intussen is mijn vriendin (die bijzitter was) opgeropen door politie om een verklaring af te leggen (meer dan 1jaar later) :roll: :lol:

Terug naar “Verkeersongevallen”