Beste,
In april ben ik aangereden door iemand (ikzelf was op een koersfiets) en de andere persoon ook met de fiets. Alle gegevens van de familiale verzekering zijn uitgewisseld en ik heb alle medische kosten en onderzoeken enz moeten oplijsten en een afschrift van de mutualiteit moeten vragen. Nu heb ik vandaag melding gekregen van mijn verzekering (zonder dat er een expert is langs geweest) :
"Wij hebben van de Verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij de bevestiging gekregen dat zij akkoord gaan met het bestek dat u binnenbracht voor het herstellen van uw fiets. U mag deze herstelling dus laten uitvoeren en hiervoor het factuur binnenbrengen.
Ben ik verplicht de reparatie uit te voeren, ik zou misschien een ander stuur willen plaatsen.
Alsook is alles afhankelijk van het totale schadebedrag dat ik zal krijgen. Ik heb voor de medische opvolging en onderzoeken 5 naar het ziekenhuis moeten gaan (alsook hiervoor heb ik overuren dienen te nemen).
Is het uitbetalen van de opgenomen overuren + km's voor het ziekenhuis bezoek + parkeergeld(met ticket van het ziekenhuis te bewijzen) verplicht ? Alsook mijn helm is stuk, en heeft mijn fiets wel wat schade 'krassen' waardoor er nog wel mee gereden kan worden maar voor een koerfiest met maar 1500km op is dit dus een redelijk nieuwe fiets. Hoe wordt dit berekend? Krassen aan de rem, frame verf, klikpedaal.
Wat mag ik allemaal verwachen of eisen?
Alvast dank
vero78