beschadiging auto door staaf geplaatst tussen voortuin en we

croos
Topic Starter

beschadiging auto door staaf geplaatst tussen voortuin en we

#1 , 10 sep 2010 16:16

sorry dat ik een nieuw onderwerp heb genomen maar het is een gevolg op onderstaande:
Dus ik ben met de wagen achteruit gereden (van een oprit huis)
Langs de andere kant va nde weg heeft de bewoner twee stalen staven geplaats op de scheidingslijn van zijn voortuin en de openbare weg.
Ik ben dus met mijn achterzijde van de wagen tegen die stalen staven gereden...die hebben zich opzij gezet, maar bij het vooruitrijden hebben die zich in de achterbumper geboord met als gevolg veel schade.
met de achterwielen ben ik niet op het grasterrein geweest.

op het moment zelf ben je te erg geschrokken om te reageren...maar kan er na een paar weken nog gereageerd worden.
De schade van de wagen is er nog, de staven staan er nog en de buurman was getuigen dat ik er tegengereden ben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 sep 2010 16:23

Indien die staven op zijn privé grond staan bent u in fout.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 sep 2010 18:52

In feite zal u nog de schade aan de staven moeten betalen - U hebt een fout begaan - u hebt tegen het eigendom van iemand anders gereden en schade berokkend. Dat u ook schade hebt doet er niet toe.
Gebrek aan voorzorg en voorzichtigheid.

Reclame

sniper

#4 , 10 sep 2010 19:48

In feite zal u nog de schade aan de staven moeten betalen - U hebt een fout begaan - u hebt tegen het eigendom van iemand anders gereden en schade berokkend. Dat u ook schade hebt doet er niet toe.
Gebrek aan voorzorg en voorzichtigheid.
behalve als die staven op de openbare weg staan
kijk eens na tot waar die loopt
nogal dikwijls zetten mensen staven op de openbare weg omdat niemand voor HUN deur zou parkeren

ik heb het vorige week nog met zo iemand aan de stok gehad
hij dreigde met politie
toe ik hem voorstelde dat te doen ging hij vlug naar binne en liet zich niet meer zien
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2010 12:07

klopt, had de situatie visueel iets anders voorgesteld maar ja--- u bent dus dwars over de weg gereden ( stel me voor trottior rijbaan -trottoir) -- u blijft natuurlijk tegen die staven rijden maar indien ze vb niet zichtbaar zijn EN illegaal geplaatst is het mogelijk dat het als een onvoorziene hindernis wordt aanzien en DAT verandert het plaatje. Dan komt erbij dat hij voorwerpen OP de openbare weg heeft achtergelaten enz enz .
Als ze OP zijn grond staan ... is het vernieling van afsluiting door uw maneuvre

Terug naar “Verkeersongevallen”