Ongeval op autostrade met buitenlander

LesleyV
Topic Starter

Ongeval op autostrade met buitenlander

#1 , 20 sep 2010 17:24

Enkele maanden geleden werd ik op weg naar school aangereden op de autostrade. De persoon die mij aanreed bleek een buitenlander te zijn. In principe niet erg als hij goed verzekert is. Dit garandeerde de politie mij (dat hij goed verzekerd was). Nu, 6 maanden later, hoor ik van mijn verzekering dat de persoon die mij aanreed nog steeds geen aangifte heeft gedaan bij zijn verzekering. Wat eigenlijk wel raar is, want de expert is al naar de wagen komen kijken, hebben een bestek laten opmaken, en waren akkoord hiermee. Ondertussen is de wagen al gerepareerd, maar hoe kan er een expert komen kijken als de tegenpartij nog steeds geen aangifte heeft gedaan?
Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze persoon wel aangifte doet, en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik alsnog aan mijn geld zal geraken voor de gelopen schade (auto, lichamelijke letsels,...)

Mvg, Lesley

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 20 sep 2010 17:30

Misschien was het een expert van je eigen verzekering ,heb ik ook ooit eens gehad .Dacht ook meteen dat de eerste expert die van je tegenparty zou zijn ,niet dus :? .Heb je deze vragen al eens voorgelegd aan je eigen verzekering ? Ik heb ook ooit een een ongeval gehad waarvan de tegenparty vertikte dit door te geven .Dit was wel met een Belg maar ik kreeg als raad om daar een klacht tegen in te dienen bij de politie .

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 sep 2010 17:37

De experts werken niet voor gene of deze verzekering. Uw verzekering moet de verzekering van de tegenpartij aanspreken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

artemis

#4 , 20 sep 2010 18:01

Uw verzekering moet de verzekering van de tegenpartij aanspreken.
Inderdaad en bij een buitenlander kan dat allemaal veel langer duren.
Goed dat de politie erbij is geweest, zo bent u zeker van identiteit ed.

Ben ooit aangereden door Franse douaniers die hier in de haven goederen kwamen inklaren. De verzekeraar was de Franse staat. Het heeft toen ook ontzettend lang geduurd voor mijn schade vergoed was, daar had mijn makelaar mij voor verwittigd.

Drone

#5 , 21 sep 2010 11:47

het moet de franse staat niet zijn om alles lang te laten aanslepen ze, de vlaamse overheid is al erg erg genoeg, ik spreek uit ervaring :(

artemis

#6 , 21 sep 2010 11:58

Ik had twee vliegen in een klap 1) buitenlands en 2) overheid.

Terug naar “Verkeersongevallen”