kras op huurwagen, tot 1500€ te betalen?

Janapino
Topic Starter

kras op huurwagen, tot 1500€ te betalen?

#1 , 06 dec 2013 09:55

Om grote stukken te vervoeren heb ik de camionette van X gehuurd. Heen en terug binnen 2 uur.
Bij het inrijden van de parking bij terugkomst te kort afgedraaid. Gevolg: kras op flank.
Nu blijkt dat deze camionette niet omnium verzekerd is, gevolg: ik ben, als huurder, aansprakelijk voor 1500€ reparatiekosten. :shock:
Klopt dat? Kan ik mij daartegen verzetten? :?: Het is nauwelijks zichtbare schade! :x
Laatst gewijzigd door Vandebos op 06 dec 2013 22:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 06 dec 2013 10:00

Mogelijks zal u zelfs moeten bijbetalen, want voor 250€ zal die kras waarschijnlijk niet hersteld worden.

Asterx

#3 , 06 dec 2013 21:23

Kan TS iemand laten aanstellen, een expert via zijn eigen verzekeringsmakelaar om de schade die hij veroorzaakte op te meten?
1500€, daar kan je bij sommige carrossier's een hele auto laten spuiten of wrappen, lijkt me veel om een oppervlakkig krasje te laten herstellen.

Stonden er nog andere krassen op de camionette?

Reclame

Turaki

#4 , 06 dec 2013 23:01

Deze optie is opgenomen in sommige verzekering BA of familiale. Kijk de voorwaarden hiervan na. Indien niet voorzien, kan TS nog altijd op eigen kosten een expert aanstellen (dit kan een carrossier of garagist zijn, die een gewoon offerte opmaakt voor de herstelling), of dit zelf doen als hij hier genoeg kennis van heeft.

Asterx

#5 , 07 dec 2013 18:18

Als TS de optie niet heeft in zijn verzekering BA of zijn familiale, en het enkel om een krasje gaat, zou ik toch aanraden dat TS een offerte laat opmaken bij een garage, die zal wel goedkoper uitkomen dan de vooropgestelde 1500€ van de doe het zelver. Hoe komen deze trouwens aan dit bedrag?
Werd er reeds een offerte opgemaakt door een expert voor de winkelketen zelf?

Terug naar “Verkeersongevallen”