franchise verzekering

jklm
Topic Starter

franchise verzekering

#1 , 22 jan 2014 09:29

Hallo,

Vorige week heb ik een verkeersongeval gehad met mijn bedrijfswagen (zie topic "verkeersongeval op autosnelweg" voor de details).
Los van de aansprakelijkheid had ik nog een vraag i.v.m. de verzekering:

Binnen het bedrijf werd beslist om de bedrijfswagens (eigen wagens, geen leasing) niet omnium te verzekeren.
De meerprijs hiervoor weegt niet op tegen de schade die gemiddeld gereden wordt.
Het is dus in feite goedkoper om telkens gewoon de schade te betalen.

Nu zal ik hoogstwaarschijnlijk aansprakelijk worden gesteld voor het ongeval en zal het bedrijf dus de schade betalen.
Er wordt van mij wel een franchise van €250 gevraagd wat normaal bij omnium ook moet betaald worden.
Maar klopt dit wel?
Moet er bij omnium ook een franchise betaald worden?
En klopt het wel dat de werknemer deze moet betalen als hij op weg was naar het werk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 jan 2014 13:22

De regeling die wordt toegepast zou normaal gezien ergens schriftelijk moeten zijn vastgelegd.

Indien er nergens bepaald werd dat het bedrijf de schade moet betalen indien u in fout bent dan kunt u dit voorstel enkel maar aanvaarden aangezien ze in dat geval niet verplicht zijn om ook maar iets te betalen...
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Sirkii

#3 , 22 jan 2014 16:40

De meeste car policies voorzien in een door de werknemer te betalen franchise bij fout. Deze franchise is ook toepasbaar als je rijdt voor het werk ( bv naar klant ). Of op weg naar t werk (wat eigenlijk privekilometers zijn tenzij je naar een andere dan je standplaats op weg was)

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”