Vraag expert

ataturk007
Topic Starter

Vraag expert

#1 , 04 feb 2014 23:54

Hey,

Ik had even een kort vraagje, kon niets op google vinden, daarom dat ik ook hier ben terecht gekomen.
Ik zal het kort houden:
Vorigjaar in mei heb ik een ongeval gehad met een fietser.
Mijn voorbumper etc was eraf, er was niets erg met de fietser. Nu, politie is erna bijgekomen proces verbaal enzo..
Wij zijn dan samen met mijn pa naar een volkswagen garage gegaan om een offerte te laten maken hoeveel de schade zou zijn.
Wij hebben deze doorgestuurt naar de verzekering van de tegenpartij, ze waren er niet mee akkoord, en nu vragen ze na 10 maand waar ze een expert kunnen sturen.
Nu, wij hebben de auto wel reeds al weggedaan, hadden geen plaats ..
Maar hoe gaat dit nu verder, wij hebben alleen een bewijs van de volkswagengarage, de politie en dat is zowat alles. De auto zelf is weg.

Hoelang heeft de tegenpartij tijd om een expert te sturen?

Alvast bedankt!
Leuven the place to be!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 feb 2014 10:04

Soms kunnen experts ook op een foto zie wat de schade was. Hopelijk heb je die.

Kingfisher

#3 , 07 feb 2014 10:45

Let wel: de bewijslast ligt bij u. Dus u moet zwart op wit kunnen bewijzen hoe groot de schade was en het directe verband tussen het ongeval en de schade. Een offerte van een garage is niet voldoende.
Trouwens die fietser had wel geluk: een hele bumper er af en die kerel heeft niets?!?

Reclame

ataturk007
Topic Starter

#4 , 07 feb 2014 13:38

Nop, ik was rechtdoor aan het rijden en was juist op een kruispunt, ik ga naar 1 kijk naar rechts en zie ineens die fietser voor mij die een manoever deed, ik probeerde het nog te ontwijken maar zat met mijn rechterlicht op haar.

Nu, het is nu bijna 9 maand later en ze vragen een expert, wij kunnen 9 maand de auto nergens plaatsen dus hebben wij deze ook weggedaan.
Het enige wat wij hebben is:
De papieren van een de garage
Politie die mijn verslag nam waarbij ik ook de schade vermeld had.
Leuven the place to be!

Turaki

#5 , 07 feb 2014 13:58

Misschien volgende is lezen:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... =7&t=41268" onclick="window.open(this.href);return false;

ataturk007
Topic Starter

#6 , 07 feb 2014 22:03

§ 2 Verz.W dat stelt dat de sluiting van de expertise of schatting van de schade moet plaatsvinden binnen de 90 dagen volgend op datum aangifte schadegeval.

Nu, wij hadden tot 90 dagen na de ongeval niets van hun gekregen .. En we zijn nu al 10 maand verder, dus zie ik het al positief gaan :)
Dankje
Leuven the place to be!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 feb 2014 22:38

Er is PV opgesteld dus zal er wel meer aan de hand zijn geweest dan alleen een bumper.
Niets erg met de fietser.
Is het een ongeval met gewonden geweest?
Zelf een inpakt met een voertuig dat 30 km/u rijdt kan dodelijk zijn.
Trouwens gezien politie PV heeft opgesteld is het zo wie zo een zaak voor parket==> politierechtbank

ataturk007
Topic Starter

#8 , 08 feb 2014 11:25

Er is PV opgesteld dus zal er wel meer aan de hand zijn geweest dan alleen een bumper.
Niets erg met de fietser.
Is het een ongeval met gewonden geweest?
Zelf een inpakt met een voertuig dat 30 km/u rijdt kan dodelijk zijn.
Trouwens gezien politie PV heeft opgesteld is het zo wie zo een zaak voor parket==> politierechtbank
Wel, hadden eerst gesproken om het onderling te regelen, haar zijn deurwaarders dus plots werd het politie, goed, fietser had niets, de pedalen waren scheef van de fiets, dat was alles, dus ben naar de politie geweest, pv laten opstellen en was weer buiten, idem voor hen, 30 reed ik niet, want ik stopte voor de kruispunt en vertrok onmiddellijk 10-20 max, auto was wel al een beetje oud, was al uit mekaar aan het vallen dus een kleine stoot en alles lag eraf.
Leuven the place to be!

Terug naar “Verkeersongevallen”