In de dorpskern
Ik situeer mij aan de rode lichten, voor mij staan een 10 tal auto's, er is een 2 tal meter plaats tussen de auto voor mij.
Ik merk dat de wagen voor mij een meter naar achter bolt dus ik claxonneer.
Er wordt echter geen gevolg gegeven aan mijn signaal de auto blijft rustig verder bollen tot ik een impact voel tegen mijn voorbumper.
Ik trek de handrem op en stap uit, had toch wel even graag de bestuurder in kwestie geconfronteerd met zijn of haar onoplettendheid.
De lichten worden groen en de auto rijd gewoond gewoon door.
Hier had het verhaal eigenlijk moeten stoppen, had ik de nummerplaat moeten opschrijven en deze informatie doorspelen naar de politie.
Helaas heb ik op het moment zelf minder doordacht geredeneerd en ben ik terug in mijn auto gestapt om deze persoon in te halen, te pinken naar rechts en teken doen om naar de kant te gaan om eventuele schade op te meten of verzekeringspapieren in te vullen ( eigenlijk had ik gewoon graag een verontschuldiging gehad . )
Persoon in kwestie heeft dit opnieuw genegeerd en heeft mij weder voorbij gestoken.
Nu begon het gezond verstand te werken, heb ik de nummerplaat gememoriseerd voor toch iets te hebben moest er eventueel schade zijn.
Sta ik aan de volgende verkeerslichten stil, komt er tot een camionet naast mij op het fietspad staan met de raam open, persoon in kwestie verteld mij dat hij mijn actie ( het voorbijsteken en signaleren om naar de kant te gaan ) heeft gefilmd en later zal doorgeven aan de politie.
ik heb mij hierna langs de kant van de weg geparkeerd en gebeld naar de lokale politie, het was 7 uur in de ochtend en er waren geen operatoren beschikbaar. Ook heb ik geconstateerd dat er wel degelijk ( al is het maar een klein beetje ) schade is aan mijn bumper.
Ik schaam mij enorm omdat ik weet dat ik verkeerd gehandeld heb, en nu vraag ik mij af stel dat deze beelden daadwerkelijk opduiken bij de politie ( al dan niet maar een fragment opname van wat er toen gebeurd is, namelijk het voorbijsteken ) kan ik dan een boete krijgen voor verkeersagressie oid?
Vind het enorm naar dat iemand pardoes tegen iemand zijn wagen rijd en vervolgens doet alsof er niks aan de hand is, maar naar mijn eigen gevoel wordt dit overschaduwd door mijn verkeerde handelingen achteraf.
Bedankt voor uw reactie