P.V alcoholintoxicatie

kenzo66
Topic Starter

P.V alcoholintoxicatie

#1 , 03 dec 2015 12:02

Onlangs ongeval met blikschade gehad door in slaap te vallen en positief geblazen. Op mijn P.V staat dat ik verhoord ben voor art. 34 alcoholintoxicatie met 0,63 ugl .Daar ik een beginnend bestuurder ben moet ik voor de politierechter.Mijn vraag is kan een politierechter mij alsnog veroordelen voor dronkenschap ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 03 dec 2015 12:43

de rechter zal u een verplicht rijverbod geven en zal u ook verplichten uw rijexamen opnieuw te laten doen aangezien u beginnend bestuurder bent.

kenzo66
Topic Starter

#3 , 03 dec 2015 12:59

Dus ik word dan veroordeeld wegens alcoholintoxicatie en geen dronkenschap ?

Reclame

JPV

#4 , 03 dec 2015 13:03

dronkenschap wordt niet aangetoond door een alcoholtest, wel intoxicatie. Als de enige inbreuk dus de hoeveelheid alcohol in je bloed is, zal er enkel spraken zijn van intoxicatie. Dronkenschap kan apart in een pv vermeld staan.

kenzo66
Topic Starter

#5 , 03 dec 2015 13:14

Er stond middelmatig onder invloed,plakkerige mond,middelmatige alcoholgeur,bloeddoorlopende ogen.

Meeboo

#6 , 03 dec 2015 13:21

neigt toch naar dronkenschap m.i.

Xenophon

#7 , 03 dec 2015 13:46

Kan beide kanten op gebaseerd op de omschrijving in het p.v., er zijn er al waar dronkenschap weerhouden werd voor minder, in andere gevallen kwam men met veel meer weg. Het feit dat u jong bestuurder bent en in die toestand in slaap viel achter het stuur werkt hier niet in uw voordeel. We spreken hier toch over > 1.5 promille denk ik. Wees blij dat uw stommiteit geen leven(s) heeft gekost.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

sloeberken

#8 , 03 dec 2015 14:02

Zal ook veel afhangen hoe zwaar of ligt het strafblad is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

kenzo66
Topic Starter

#9 , 03 dec 2015 14:06

Geen strafblad

Meeboo

#10 , 03 dec 2015 14:08

hoe dan ook, als beginnend bestuurder zal u altijd strenger gestraft worden.

Terug naar “Verkeersongevallen”