Aanrijding op parking, camerabeelden

jerryboy
Topic Starter

Aanrijding op parking, camerabeelden

#1 , 16 dec 2015 10:49

Hallo,

Ik ben afgelopen weekend met mijn wagen aangereden op de parking van een Delhaize. Ben achteraf langsgeweest bij de zaakvoerder en heb het hele ongeval op video dankzij een beveiligingscamera.

Wie is hier aansprakelijk/in fout?

Je ziet dat ze na de bocht een tijd stil staat en vertrekt weer als ik achter haar kom, dus ze heeft mij wel gezien. Ik wacht omdat ik dacht dat ze in de lege plaats op de hoek ging rijden maar ze gaat er voorbij waardoor ik die plaats wil inrijden. Daarna gaat ze ook bijna voorbij de 2e plaats om dan te stoppen en vol achteruit te gaan. Denk wel dat ze mij had gezien moest ze ff achteruit gekeken hebben maarja...

Link naar het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=yJvTv9uNilk

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers

#2 , 16 dec 2015 10:58

Tja heel makkelijk... Zij is in fout

Wat een raar manoeuvre.

Betwist zij haar aansprakelijkheid?

WP002

#3 , 16 dec 2015 15:26

Filmpje laat weinig aan duidelijkheid te wensen over denk ik.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 dec 2015 16:17

Donkere wagen die achteruit reed is in fout. Zo klaar als een klontje.

Lanox

#5 , 16 dec 2015 17:25

Dit zou toch nog wel eens kunnen tegen vallen. Beide wagens staan niet stil en voeren een manoeuvre uit. Vanuit de beweging van beide wagens komt die donkere wagen voor u van rechts en krijgt binnen de rechtspraak het voordeel ...

giserke

#6 , 16 dec 2015 17:29

In iedere geval U, je hebt camerabeelden op het internet gezet.
Gelijk wat er te zien is, dat filmpje is waardeloos geworden.
En bovendien als de tegenpartij dit ziet, hangt U een strafklacht boven het hoofd.

sloeberken

#7 , 16 dec 2015 18:30

Mag die zaakvoerder zomaar die beelden prijs geven. Wat is er op het aanrijdingsformulier ingevuld als oorzaak.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jerryboy
Topic Starter

#8 , 16 dec 2015 19:16

De camerabeelden hebben maar even online gestaan om op het forum te laten zien, zijn intussen al verwijderd. Op het aanrijdingsformulier heb ik gewoon geschreven dat ik net in een parkeerplaats wou rijden en dat daarna dus de tegenpartij achteruit tegen mij gereden is.

Tegenpartij heeft het opmerkingen veld leeg gelaten enkel de vakjes aangeduid voor ging parkeren en reed achteruit.

sloeberken

#9 , 16 dec 2015 19:33

Je hebt het toch slecht geformuleerd, want nu is het niet duidelijk dat u stil stond.
Dit had je moeten schrijven:
Ik stond stil en dat daarna dus de tegenpartij achteruit tegen mij gereden is.
inplaats van dit:
dat ik net in een parkeerplaats wou rijden en dat daarna dus de tegenpartij achteruit tegen mij gereden is.

Lanox

#10 , 16 dec 2015 20:29

Je hebt het toch slecht geformuleerd, want nu is het niet duidelijk dat u stil stond.
TS heeft het juist geformuleerd. Hij stond niet stil maar reed achteruit de parkeerplaats in.

sloeberken

#11 , 16 dec 2015 22:35

TS heeft het juist geformuleerd. Hij stond niet stil maar reed achteruit de parkeerplaats in.
Op het filmpje stond hij stil.

Lanox

#12 , 17 dec 2015 10:50

Neen. Op het filmpje was te zien dat de TS vlak voor de aanrijding achteruit begon te rijden. Het filmpje is ondertussen offline gehaald, maar de TS zal dit kunnen bevestigen.

mjers

#13 , 17 dec 2015 11:17

Neen. Op het filmpje was te zien dat de TS vlak voor de aanrijding achteruit begon te rijden. Het filmpje is ondertussen offline gehaald, maar de TS zal dit kunnen bevestigen.
Maakt dit iets uit?

jerryboy
Topic Starter

#14 , 17 dec 2015 13:31

Dus als je het zo bekijkt ben ik in fout want de tegenpartij kwam van rechts. Gaat er dan geen rekening gehouden worden met het feit dat tegenpartij bv. stopt op de hoek en vertrekt als ik zichtbaar ben (dus weet dat ik er ben). Remlichten gaan pas aan als de aanrijding gebeurd is, heeft dus niet op de rem gaan staan en m.a.w. helemaal niet gekeken voor/bij het achteruitrijden. Het achteruitrijden zelf ging verder ook aan een hoge snelheid.

mjers

#15 , 17 dec 2015 13:46

Dus als je het zo bekijkt ben ik in fout want de tegenpartij kwam van rechts. Gaat er dan geen rekening gehouden worden met het feit dat tegenpartij bv. stopt op de hoek en vertrekt als ik zichtbaar ben (dus weet dat ik er ben). Remlichten gaan pas aan als de aanrijding gebeurd is, heeft dus niet op de rem gaan staan en m.a.w. helemaal niet gekeken voor/bij het achteruitrijden. Het achteruitrijden zelf ging verder ook aan een hoge snelheid.
Tuurlijk ben je niet in fout.
bovenstaande opmerking klopt wel, maar is niet van toepassing op uw situatie.

Terug naar “Verkeersongevallen”