Ik begin mijn verhaal : op maandag 18 januari 2016 gaan wij voor 3 dagen op uitstap met de bedrijfswagen van mijn vriendin.Mijn auto blijft thuis op oprit staan. Peugot partner zou in dezelfde week op donderdag worden ingeleverd wanneer ik mijn nieuwe wagen dacia zou gaan halen.( peugot werd dus overgenomen door garage maar zou thuis opgehaald worden door opkoper) Peugot werd dus al tijdje niet meer gebruikt was in c nog wel verzekerd maar premie was niet meer betaald geweest met het oog overdracht op nieuwe wagen. De maandag voor wij vertrokken zijn papieren van inschrijving nieuw voertuig afgegeven bij verzekering zij zouden alles in orde maken wanneer wij donderdag zouden thuis komen....
Helaas was mr Murphy en zijn wet ook van de partij.....woensdag 20 januari krijgen we bericht van mijn dochter ( woont niet bij mij en komt soms te pas en onpas op bezoek) Zij had blijkbaar auto genomen voor naar station te rijden...helaas heeft zij ongeval gekregen...ze moest stoppen voor een voetganger en is achteraan aangereden door eend bromfiets....Politie ter plaatse konden geen papieren vinden aangezien zij thuis lagen voor copies te nemen...politie heeft nummerplaat gecontroleerd...bleek dat deze nummerplaat al was over gezet op nieuwe wagen....politie laat auto gerechtelijk aanslagen...
Woensdag bij mijn thuis komst verzekering ingelicht en was blijkbaar geen probleem aangezien verzekering ook niet vervallen was maar enkel betaling nog moest uitgevoerd worden .... betaling keurig uitgevoerd en groene kaart toegestuurd gekregen...groene kaart is gedateerd op vrijdag 22 januari en kan wettelijke onmogelijk worden gedateerd met terugwerkende kracht (NOGMAALS verzekering was in orde en is is ook bevestigd met officieel attest van verzekering maar blijkbaar doet politie (lees parket ) hier moeilijk over...Peugot was gezien de feiten niet (lees :mee)r ingeschreven...nu zou ik een GROENE kaart moeten kunnen voorleggen van datum ongeval en verzekering dat minsten 1 jaar geldig is (?)...
Bij controle van mijn papieren bleek ook mijn keuring te zijn vervallen (is mij ontgaan ... heb er niet bij stilgestaan maar keuring bleek uitnodiging naar mijn vorig adres te hebben gestuurd...
Graag info en tips...
Kan mijn auto blijvend in beslag worden genomen? diende als voorschot op nieuwe wagen...( garage heeft nog wel even geduld)....