Tegen geparkeerde wagen gereden

VBA
Topic Starter

Tegen geparkeerde wagen gereden

#1 , 13 jul 2016 10:59

Hey iedereen,

mijn moeder is begin juni tegen een geparkeerde wagen gereden. Aan haar wagen geen schade te zien maar aan de geparkeerde wagen wel.
We hebben de contactgegevens achtergelaten en na enkele uren zagen we de eigenaar aan zijn wagen staan. We zijn dan beiden gestopt en de situatie uitgelegd, de persoon in kwestie had op die moment geen tijd om het aanrijdingsformulier in te vullen.
Om zeker te zijn dat mijn moeder achteraf niet beschuldigd zou worden van vluchtmisdrijf, zijn we naar het politiekantoor geweest om hier aangifte van te doen.
Ondertussen zijn we anderhalve maand verder en hebben we niets meer gehoord van de eigenaar van de wagen. De wagen zelf is nog niet gemaakt (ongeval is in mijn straat gebeurd dus ik zie deze dagelijks staan) en ik krijg de eigenaar niet te pakken.
Welke stappen kunnen we nog ondernemen of dienen we nog te ondernemen?

Anderhalve maand vind ik persoonlijk een zeer lange tijd. De schade kan verergeren of hij kan zelf nog ergens tegenrijden en dit wijten aan het ongeval dat mijn moeder heeft veroorzaakt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel

#2 , 13 jul 2016 11:20

Het beste is zo snel mogelijk je verzekering te informeren en als het kan een foto van de schade nemen , zeker datum op foto zetten

Maxime03
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 jul 2016 11:29

Is er een proces-verbaal opgesteld van het ongeval of heeft men gewoon notie genomen van uw melding bij de politie. U hebt goed gehandeld door zowel uw gegevens over te maken aan de eigenaar als door naar de politie te stappen, weinig mensen hebben nog enige vorm van burgerzin.
Indien er een proces-verbaal opgesteld is door de politie zullen zij de eigenaar contacteren voor een verhoor en zal het proces-verbaal zijn normale gang gaan. Tevens zou u dan een attest verkeersongeval moeten krijgen dat u dient te overhandigen aan de verzekeringen.
Indien er geen proces-verbaal is opgesteld, kunt u alsnog eens naar de eigenaar van het voertuig gaan en hem hier nogmaals over aanspreken, schrijf desnoods een brief naar de andere bestuurder.

Zoals Katwezel zegt, kunt u best foto's nemen van de schade zodat u kunt staven dat dit dan ook de toegebrachte schade is van uwentwege en u niet dient op te draaien voor eventuele andere schade.

Indien de andere partij het natuurlijk op zijn beloop laat, zou ik er niet veel moeite meer in steken. Enkel uw verzekering in kennis stellen van hetgeen gebeurde.

Reclame

Terug naar “Verkeersongevallen”