Onlangs ben heb ik een verkeersongeval gehad. Het ging als volgt
Link google street:
https://www.google.be/maps/@51.0214819, ... 312!8i6656

( rood ben ik en blauw is tegenpartij)
Zoals jullie op de foto kunnen zien, reed ik vanuit de Van Tieghemstraat in heide, daar moet ik voorang van rechts geven, ik vertraagde en ging door en plots zat kwam de persoon uit niets uit rechts ( de melkerijstraat) en botse op mijn auto. De persoon kwam volledig op mijn achterkant, dus hij zat tegen de achterwiel van de auto.
Ik weet niet of de persoon rechtdoor reed, maar die kwam gewoon gevlogen uit de straat, zonder te vertragen, door zo een hoge snelheid verloor ik de controle van mijn auto en botse ik op de gevel van een huis.
Nu, het is voorrang van rechts, ik zit dus in fout, maar de persoon in kwestie bots ten eerste aan de achter kant van mijn auto, wat wilt zeggen dat ik al over de kruispunt zat. En ten tweede komt die met zo een hoge snelheid dat ik mijn controle verlies op mijn auto. Als die op een normaal snelheid zou komen zou mijn achter kant van mijn auto naar links gaan maar hier bots ik tegen de linkse gevel ( vanuit standpunt van ik bestuurder).
Nu zijn wij naar ons verzekering geweest, alles is in orde qua papierwerk, wij hebben een offerte op ons auto gedaan.
Maar de verzekering zegt dat ze akkoord zijn, dat wij fout zijn en dat ze alles van de tegenpartij gaan betalen? Hiermee zijn wij totaal niet akkoord mee, wij hebben een verzekering, aansprakelijkheid en nog dingen waardoor wij het recht hebben op een gratis advocaat, hoe kan de verzekeraar nu gewoon akkoord gaan? Zijn wij in ons recht? Wat kan ik doen?
Alle hulp is echt welkom !
Met vriendelijke groeten