Weggetakelt in Gent

Levineirinck
Topic Starter

Weggetakelt in Gent

#1 , 05 sep 2012 15:55

Besten,

Maandagmiddag is mij wagen weggetakelt geweest uit gent. Ik stond blijkbaar geparkeerd in een werfzone. Maar op het moment dat ik mij op deze plaats parkeerde (zondagavond) waren de borden platgelegd en was er eigenlijk geen sprake van een parkeerverbod.

Toen ik dan de maandagmiddag aankwam zag ik dat de borden terug rechtstonden (en ondertussen vastgemaakt met spanbanden aan de verlichtingspalen).

Ook kwam ik dit nog tegen in het reglement van het plaatsen van parkeerverbodsborden van stad Gent:

De borden moeten 48 uur vóór de aanvang van de werken geplaatst worden.
Indien op bepaalde dagen niet gewerkt wordt (weekend of feestdagen) moeten de borden afgedekt worden. Zodra de werken voorbij zijn, moeten de borden verwijderd worden.

Zou ik ik hier iets tegen kunnen ondernemen? Eigenlijk was ik niet op de hoogte dat er een parkeerverbod was op die plek de dag dat ik mijn wagen daar parkeerde en is de boete onterecht naar mijn mening.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 sep 2012 18:43

Hoe gaat u bewijzen dat de borden platlagen?
Zelfs bij platgelegde borden had er toch enige vorm van argwaan moeten zijn. Zeker als blijkt dat de borden een periode aangeven waarin de dag valt wanneer u er gaat staan.
Kan u de verwijzing doorgeven waar staat dat men de borden tijdens de week-end moet afdekken?? ...Lijkt me héél raar.
Want wanneer stopt een WE ... op zondagnacht om 24 uur. Maandag 0 uur begint de werkweek... dus stond u maandag in overtreding.

gorens

#3 , 08 sep 2012 08:30

Levineirinck
stel jou vraag aan de autorijschool en u krijgd meteen een antwoord .
die mensen van de rijschool zijn experten op basis van rechten in het verkeer .

Reclame

Terug naar “Andere”