verticale buis in appartementsgebouw gemeenschappelijk of nt

Matthias85
Topic Starter

verticale buis in appartementsgebouw gemeenschappelijk of nt

#1 , 16 apr 2014 16:41

Goeiedag,

Ik ben eigenaar van een appartement dat ik momenteel verhuur.
De huurders contacteerden me dat ze met een verstopping zaten.

Het probleem is uiteindelijk opgelost en de oorzaak was een verstopping in de verticale buis van het gebouw.
Volgens mijn logische redenering is dit gemeenschappelijk en moet de kost van de ontstoppping gemeenschappelijk betaald worden.

Mijn syndicus is daar niet mee akkoord. Zijn redenering is probleem in verticale buis maar ter hoogte van u appartement dus is dit privatief.

Kan me iemand aub juridisch advies daarover geven aub.

Met vriendelijke groeten,
Matthias

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 apr 2014 16:56

Waarvoor dient die buis? Afloop Dak? of WC? of bad?
Zijn er nog andere appartementen op deze buis aangesloten?
Wat was de oorzaak? Was de verstopping ter hoogte van een horizontale aansluiting?
Indien niet met 100 % zekerheid kan worden vastgesteld wat of wie de verstopping veroorzaakte zal het een rekening vaan de mede-eigendom worden.

Matthias85
Topic Starter

#3 , 16 apr 2014 17:01

Volgens mij is alles op die verticale buis aangesloten. Want het water van afwasbak in de keuken, de lavabo in de badkamer en het bad liep niet door.
Alle appartementen zijn aangesloten op die verticale buis.
De oorzaak is moeilijk te achterhalen. Volgens mij is niet 100% zeker dat het probleem veroorzaakt werd door mijn huurder.
Ter hoogte van de horizontale aansluiting maar de verstopping zat NIET in de horizontale aansluiting maar in de verticale buis.

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 apr 2014 17:56

Vermoedelijk staat in de basisakte omschrven dat die buis gemeenschappelijk is.
Kijk dat eens na.
Dat de verstopping 'ter hoogte van het app. zat' is alleszins geen correcte reden om te besluiten dat het een privatief defect is.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 apr 2014 18:56

Een rioleringsbuis is privatief ALS ze alleen voor die privatieve ruimte gebruikt wordt.

Terug naar “Andere”