Beste Franciscus,
Hierbij heb ik ook bij de vakbond langs geweest en wat blijkt dat ze daar eigenlijk niet van alles op de hoogte zijn in kwestie zaken van pesterijen, raad en daad zoals jullie mij geven aka: J. Demoor, xena komen daar niet van toepassing enkel sturen ze er op aan een formeel gesprek met de vertrouwenspersoon en met een extern preventie adviseur psychosociaal welzijn. Maar die laatste had geen tijd die ging begin volgende week eens terug bellen om te melden wanneer die wel tijd geeft. Daaraan zie je hoe de maatschappij in elkaar zit, steeds zit het slachtoffer tot met benen in het drijfzand.Ik heb er nu ook hun op attent gemaakt betreffende de leed die ze mij aangedaan hebben, dat ik niet gevraagd heb om thuis ziek te zijn met een depressie, maar hoe het nu in elkaar zit betreffende loonverlies. Ze mogen tot nu toe nog steeds verder hun gang gaan "het slachtoffer moet maar thuis blijven" en eventueel genieten van een ziekte uitkering. Dus pester en werkgevers laten in mijn ogen nu nog altijd de medemensen mede betalen onrechtstreeks via het ziekenfonds, terwijl er heel veel mensen met een andere vorm van ziekte dit geld goed zouden kunnen gebruiken.Vele slachtoffers die moeten genieten van een ziekte uitkering zitten meestal met een financiele kater. Momenteel de nieuwe slogan in vele bedrijven "de werknemer staat centraal en we beschermen hun op ieder vlak", maar dat is zoals reclame op de tv ... je mag de kleine lettertjes dan niet lezen op de keerzijde.
Een ding kan ik alvast melden waar en ook je raad gaat vragen aan mensen zie je alom en direct met wie je te doen hebt, is het iemand die vroeger in school altijd bij de slimsten was of een heel goed geschoold persoon ga je direct veel meer raad en wegwijs krijgen. ik ken heel veel personen van vroeger uit de schooltijd die een beroepsopleiding gedaan hebben zelfs hun studies niet uitgedaan en waar men van weet dat het lanterfanters waren en broek vegers die later via via in de gemeenteraad terecht zijn gekomen en zelf schepenen geworden zijn die dan soms voor je zitten om je raad te moeten geven. Die zo aan een baantje geraakt zijn bij de gemeente of baantje.
Niet vergeten op sommige gemeenten of diensten waar ook, zit je dan voor zo iemand die ik hierboven vernoem om je waardige cv af te geven en te bespreken. Maar niet gelaten het volk geeft hun verkozen. k' bedoel maar dat ze die plaatsen laten invullen met mensen die goed geschoold zijn " zeker op diensten waar ze mensen raad en hulp moeten verschaffen. Een goed geschoold iemand kan je overal gebruiken of inschakelen.
Dan pas zouden de werknemers en burgers wat meer centraal staan in de maatschappij. Dan zou Belgie - Belgie misschien ook blijven en niet in drie stukken moeten verdeeld worden. Momenteel maakt de mens op ieder vlak veel te veel mee, ziet teveel ellende, wanpraktijken , corruptie ... Natuurlijk geloofd niemand nog in iets. Mensen onder elkaar zoals we hier elkaar helpen " petje af " daar moeten ze een voorbeeld aan nemen, dan zou Belgie een planeet apart zijn

Dank je wel mensen en vrienden die me hier helpen ik hou jullie natuurlijk verder op de hoogte.
Eens buitensporig geweest betreffende mijn geval , maar het moest er eens uit. Sorry als ik mensen kwaad maak ... alvast mijn excuses dan.