Mag mijn werkgever mijn gsmcontract zomaar intrekken?

Nathie14
Topic Starter

Mag mijn werkgever mijn gsmcontract zomaar intrekken?

#1 , 09 feb 2011 13:19

Beste,

Ik ben sinds een aantal maanden van een commerciele functie overgegaan naar een andere functie en mijn werkgever wil nu mijn gsmcontract terug nemen. Is dit zomaar mogelijk? Dit is duidelijk een vermindering van mijn totale loonpakket!

Graag hoor ik jullie reacties.

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg,
Nathalie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 09 feb 2011 14:20

Dat zal er vanaf hangen of de gsm een onderdeel vormt van het verloningspakket of gewoon samenhangt met de functie van commerciëel bediende. Ik denk dat dat de vraag is die je je eerst moet stellen.

Nathie14
Topic Starter

#3 , 09 feb 2011 14:45

Ook bepaalde personen binnen niet commerciële functies hebben een gsm en zij zijn niet in een dusdanige salariscategorie ingeschaald dat ze er recht op zouden kunnen hebben.

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2011 15:34

Tenzij U werkt in een bedrijf dat verplicht is om met barema's te werken, heeft het weinig zin voor U om te kijken of Uw collega's al dan niet een GSM hebben en/of daar recht op hebben. Uw verloning is het eindresultaat van een onderhandeling tussen U en Uw werkgever. Als Uw collega beter heeft onderhandeld dan U, dan zou het best kunnen dat hij wel recht heeft op een GSM en U niet.

Maar dit beantwoordt Uw oorspronkelijke vraag natuurlijk niet.

mava105
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 feb 2011 16:27

Kan en mag je met die bedrijfsGSM ook privaat gesprekken voeren buiten de werkuren en in het buitenland. Indien niet is het duidelijk een GSM die aan de functie verbonden is.
Ga eens met uw werkgever praten, wie weet gunt hij u de GSM wel.

xena

#6 , 09 feb 2011 18:12

Ik ben sinds een aantal maanden van een commerciele functie overgegaan naar een andere functie en mijn werkgever wil nu mijn gsmcontract terug nemen. Is dit zomaar mogelijk? Dit is duidelijk een vermindering van mijn totale loonpakket!
is dit geregeld met een overeenkomst of met een gebruik ?

burgerlijk wetboek 21/3/1804
Art. 1315. Hij die de uitvoering van een verbintenis vordert, moet het bestaan daarvan bewijzen.

Nathie14
Topic Starter

#7 , 09 feb 2011 21:17

Allemaal bedankt voor jullie reacties. Ik ben ondertussen al meerdere jaren werkzaam binnen dit bedrijf en op een gegeven moment heb ik een gsm gevraagd en gekregen, dit is dus niet in het oorspronkelijk arbeidscontract vastgelegd. Voor zover ik me kan herinneren heb ik gewoon een document getekend ter ontvangst van het toestel zelf en verder zijn hier omtrent geen afspraken gemaakt.

Ik heb deze gsm ook altijd privé mogen gebruiken.

Terug naar “Archief”