waterschade door buurman

xophe
Topic Starter

waterschade door buurman

#1 , 07 feb 2011 20:41

Ik heb anderhalf jaar geleden een huis gekocht. Later merk ik waterschade aan de gemeenschappelijke gevel. Nog later ontdek ik dat deze wordt veroorzaakt door afwatering van een afdak van de buurman tegen deze gevel. Deze situatie bestond al voor ik de woning kocht. Kan ik de buurman alsnog aansprakelijk stellen en zou mijn of zijn verzekering dit moeten dekken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 07 feb 2011 21:01

Indien deze schade veroorzaakr wordt door een fout van de buurman kunty u hem hiervoor aansprakelijk stellen en eisen dat hij het euvel verhelpt en de schade herstelt. U kunt dat aangeven bij uw verzekering die op haar beurt de buurman zal aansprakelijk stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 feb 2011 09:47

Ter info: u bedoelt dan de brandverzekering?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

roharro

#4 , 08 feb 2011 10:34

Brandverzekering ofwel familiale polis.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

xophe
Topic Starter

#5 , 11 feb 2011 23:03

Bedankt voor je reactie roharro. En de nagel op de kop wat het paradijs betreft ;-)

bosprocureur

#6 , 13 feb 2011 10:20

Ik heb anderhalf jaar geleden een huis gekocht. Later merk ik waterschade aan de gemeenschappelijke gevel. Nog later ontdek ik dat deze wordt veroorzaakt door afwatering van een afdak van de buurman tegen deze gevel. Deze situatie bestond al voor ik de woning kocht. Kan ik de buurman alsnog aansprakelijk stellen en zou mijn of zijn verzekering dit moeten dekken?
Toch even opletten voor de addertjes die onder het gras kunnen zitten.

anderhalf jaar geleden koopt u een huis, dat al waterschade heeft. Dit betekent m.i. dat uw huidige verzekering niet hoeft tussen te komen, gezien de schade van vroeger dateert. Ook zal die schade op anderhalf jaar (of tenminste sinds de ontdekking van de schade) toegenomen zijn.

Sowieso treft de buurman of zijn verzekering schuld, maar toch maar rekening houden met de verzwaring van de schade door "nalatigheid".

Voor de zekerheid zou ik toch maar eerst met mijn makelaar overleggen.

Terug naar “Archief”