kan ik mijn huis verliezen?

biohazzard
Topic Starter

kan ik mijn huis verliezen?

#1 , 11 jan 2007 16:02

Ik heb enkele jaren geleden een zaak willen openen.
Maar ben er in het begin terug uitgestapt.
er was een wissel uitgeschreven maar er waren problemen mee.
De rechtbank heeft besloten dat ik deze som en de verwijlkosten dien te betalen.
Was zelf niet aanwezig op de rechtbank omdat ik niet op de hoogte gesteld was. ( Was ondertussen verhuisd)

Om een lang verhaal kort te maken is mijn vraag dan ook of ze mijn woning kunnen aanslagen en verkopen om deze kosten te betalen.
Ik ben zelf meede eigenaar van de woning en ben niet getrouwd of wettelijk samenwonend met de andere eigenaar.

Help ik zie geen uitweg meer.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guggenheimer

#2 , 12 jan 2007 12:52

U staat persoonlijk met uw ganse vermogen in voor uw schulden. Dat betekent dat men in een eerste fase beslag zal kunnen leggen op uw deel van het huis.

Het wetboek bepaalt dat niemand kan gehouden worden om tegen zijn zin in onverdeeldheid te blijven. Dit betekent dat u in theorie op elk moment uit de onverdeeldheid kan stappen. Indien geen van de andere mede-eigenaars uw deel wil inkopen, kan u een openbare verkoop eisen.

Wanneer uw schuldeiser op uw deel van het huis beslag gelegd heeft, kan hij dat ook eisen en op die manier kan hij er inderdaad voor zorgen dat u uw huis zult kwijt raken.

Het is zonder enig belang wie uw andere mede-eigenaars zijn, eventuele bescherming van de gezinswoning geldt enkel tussen echtgenoten of samenwonende partners, niet jegens schuldeisers.

Reclame

Terug naar “Archief”