Schriftvervalsing en fraude op bestellingen

Melanie04
Topic Starter

Schriftvervalsing en fraude op bestellingen

#1 , 15 feb 2011 21:57

Beste
Mijn moeder heeft een aantal jaar geleden bestellingen geplaatst op mijn naam.
Ik woonde toen nog bij haar. Dit heeft ze gedaan bij meerdere verkooppunten (3suisses, la redoute, ..).
Ze heeft dus ook telkens mijn handtekening gebruikt zonder dat ik er iets van af wist.
Sinds enkele maanden woon ik samen, en de brieven van incassobureaus komen aan de lopende band.
Telkens weer van bestellingen die nog steeds niet betaald zijn (bedragen hoger dan 600 euro).
Nu is mijn vraag hoe ik dit kan oplossen, want uiteraard wil ik hier niet voor opdraaien.
Ik heb al een klacht ingediend bij de politie voor één van deze facturen, ik kan toch ook niet voor elke factuur
die ik krijg bij hun gaan aankloppen? Wat kan ik hieraan doen volgens u.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2011 22:13

Aan degene die u aanmaant om te betalen laten weten dat u nooit een bestelling geplaatst hebt en dat uw handtekening vervalst werd.

De firma's die van u betaling vragen moeten bewijzen dat u getekend hebt. Het volstaat dat u uw handtekening ontkent.

Een onderhandse akte heeft slechts bewijskracht indien hij erkend wordt door diegene tegen wie men er zich op beroept of indien hij wettelijk voor erkend wordt gehouden (art. 1322 B.W.). Om alle bewijskracht aan die akte te ontnemen, volstaat het overeenkomstig art. 1323, lid 1 B.W. de handtekening niet als de zijne te erkennen (Rb. Leuven 24 februari 1988, T.B.B.R. 1989, 172.).

Melanie04
Topic Starter

#3 , 16 feb 2011 07:01

Ah ok, hartelijk dank voor u reactie.

Reclame

Franciscus

#4 , 16 feb 2011 13:13

Meer of minderjarig op het ogenblik van de feiten?.
Firma verwijzen dat uw moeder de aankopen deed en zij bij haar moeten zijn.
Aangifte doen bij politie aan de hand van de dokumenten die u van die firma's hebt gekregen.
Eventueel uw moeder in kennis stellen voor of na de procedure. Haar de kans geven nu alles te betalen.

Melanie04
Topic Starter

#5 , 16 feb 2011 20:25

Op het ogenblik van de feiten was ik net meerderjarig geworden.
Heb aangifte gedaan bij de politie. Ik heb haar in kennis gesteld en ze beweert alles te betalen.
Nu blijkt dat, van een van de facturen die ik gekregen heb, ze onder mijn naam gebeld zou hebben naar die firma,
om een afbetalingsplan voor te stellen. Ik vraag me af waarom ze dit weer onder mijn naam heeft gedaan.
Momenteel weigert ze van nog te spreken met mij dus vragen kan ik niet.

Franciscus

#6 , 16 feb 2011 23:52

Terug aangifte bij politie en de firma in kennis stellen dat men niet bij u moet zijn.
Geef PV nr op aan de firma. Met vriendelijk verzoek u niet meer lastig te vallen .... begint op stalking te lijken.

Melanie04
Topic Starter

#7 , 17 feb 2011 07:15

Ok, zal ik doen. Ik zal hen nog maar eens duidelijk maken dat dit niet van mij is hopelijk snappen ze het deze keer.

Terug naar “Archief”