vervallingstermijn factuur

CBR
Topic Starter

vervallingstermijn factuur

#1 , 25 feb 2010 11:08

Beste,

heb in een doehetzelfzaak 3 tal jaar terug materiaal gekocht en dit werd geleverd op ons huidig adres.( +/- 150€)
Nu pas hebben we telefoon gekregen dat deze factuur niet voldaan werd, wij hebben deze echter niet ontvangen en nu nog niet, zij werd opgestuurd naar het adres waar ik woonde bij mijn ouders, echter die hebben ze ook niet ontvangen + wonen er al een tijdje niet meer.
Destijds werden ze er attent opgemaakt in de zaak zelf dat wij reeds op huidig adres woonden en daar de facturatie diende te gebeuren, doch dit is niet schriftelijk gebeurd.
Wij hebben in die zaak voorafgaand redelijk wat zaken gekocht en keurig betaald zoals het moest dmv BC of overschrijving .
Heb dit reeds meegemaakt met hun en toen heb ik het betalingsbewijs doorgestuurd en bleek dat hun facturatie niet klopte .Wij hebben hiervoor in die 3tal jaren geen enkele telefoon of aangetekende zending gehad.
Wat kan ik hier aan doen ?

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 25 feb 2010 11:40

Facturen gaan wel een keer verloren en administratie gaat wel een keer verkeerd. laten we daar vanuitgaan. Openstaande schulden zoals deze blijven 10 jaar lang opeisbaar.

Bij alle doe-het-zelf-zaken die ik ken, wordt er niets geleverd voordat er betaald wordt of moet er betaald worden aan de chauffeur bij levering. En er zal wel altijd een voorschot gevraagd worden. Dus er moet wel ergens een document van bestaan.

Als het bedrag door jullie werd betaald, dan is er geen probleem; laat het hen weten, bezorg hen het betalingsbewijs. Verder moeten ze het zelf maar uitzoeken.

Je kan hen ook een mailtje sturen dat je het toch zo jammer vindt dat er alweer een probleem is met de facturatie, dat je wel degelijk hebt betaald, dat je ondanks dat toch een goede klant bent, enz. Ik vind na 3 jaar nog een factuur willen opeisen verre van netjes, ook al mag het.

ganapathi tantra

#3 , 17 feb 2011 09:48

dus als iemand schulden heeft bij jou en door toevalligheden ontdek je dat dan is dat niet netjes ?
Wat moet je dan denken van iemand die weet dat hij zijn rekeningen niet betaald en dat bewust ook zo laat ?
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 feb 2011 10:15

dus als iemand schulden heeft bij jou en door toevalligheden ontdek je dat dan is dat niet netjes ?
Da's eerder slordigheid / onprofessioneel zaakvoeren langs jouw kant. Wat niet wegneemt dat je alsnog die schulden kan opeisen, uiteraard. Een goed zaakvoerder doet er echter geen drie jaar over om te zien dat er nog onbetaalde rekeningen zijn.
Wat moet je dan denken van iemand die weet dat hij zijn rekeningen niet betaald en dat bewust ook zo laat ?
Da's die persoon zijn keuze. Hij zal daar dan ook de gevolgen van dragen, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”