eigendom bewijzen via factuur

lolaenlolita
Topic Starter

eigendom bewijzen via factuur

#1 , 15 feb 2011 20:14

wie kan me helpen? indien een factuur op mijn naam spreekt, maar de ander heeft een deel van de aankoop cash betaald bij levering en ik ook een gedeelte cash bij levering, van wie is het meubel dan? van degene waarop de factuur spreekt of van beide?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2011 21:40

In principe wordt een produkt geleverd tegen betaling de factuur is daarvan de veruiterlijking maar het is dus goed en wie betaald.

lolaenlolita
Topic Starter

#3 , 15 feb 2011 22:38

betekent dit dan dat het van beiden is, ondanks dat ik een deel cash en een deel via bancontact heb betaald en de ander enkel een deel cash als voorschot heeft betaald?

Reclame

float
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 feb 2011 20:02

Wat werd er aangekocht?

ganapathi tantra

#5 , 17 feb 2011 09:45

ik snap het niet zo goed hoor.
jij weet wat je hebt betaald en je weet ook wat de andere heeft betaald. Wat is dan het probleem je weet het toch ?
Of zit er achter deze vraag eigenlijk een verborgen agenda ? erg duidelijk is de vraag niet. Wie heeft wat precies betaald in
orde van grootte. Als beiden de helft betaalden lijkt mij het antwoord evident
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

j.demoor

#6 , 17 feb 2011 11:21

“Art.2279.Met betrekking tot roerende goederen(zoals een meubel) geldt het bezit als titel...”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).

Bij onverdeeldheid door boedelvermenging geldt : “Art.577-2.§ 1. Bij ontstentenis van overeenkomsten en van bijzondere bepalingen, wordt de eigendom van een zaak die onverdeeld aan verscheidene personen toebehoort, geregeld als volgt :§ 2. De onverdeelde aandelen worden vermoed gelijk te zijn.”(B.W.).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

eylis

#7 , 17 feb 2011 11:27

en als je gehuwd bent volgens het wettelijk stelsel, dan is een aangekocht goed TIJDENS het huwelijk (zelfs als het betaald is door de ene partner) ook evenveel van alletwee :-)

Terug naar “Archief”