125cc moto

Xylitar
Topic Starter

125cc moto

#1 , 27 feb 2011 18:09

Ik kocht enkele maanden geleden een 2de hands 125cc in een winkel.

De moto had lichte schade, maar niet door een ongeval (volgens de winkelier), maar doordat deze was omgevallen bij de eerste eigenaar. De winkelier vertelde mij er nog bij dat hij zowiezo een jaar garantie moest geven. Bij de 3 bezoeken aan de winkel werd klaar en duidelijk gevraagd :'is hij nagekeken en volledig in orde", met als antwoord 3 x "ja".

Gedurende de eerste 2 maanden deed de moto mooi z'n werk. Dan begon er een tikkend (krakend kan je het niet noemen) op te duiken. Ik reed met de moto terug naar de garage, waar deze nu al meer dan 4 weken ter reparatie staat.

Elke week bel ik, de eerste 2 weken was het van 'heb nog geen tijd gehad'. De laatste 3 weken is het van 'ik moet hem nog terug in elkaar steken en dan kijken of het geluid er nog is' (wat mij al zeer veel vertrouwen geeft in de mechanische capaciteiten van deze man)

Toch blijf ik met enkele vragen zitten waar ik geen antwoord op kan vinden:

-Hoever gaat deze zogezegde 'garantie'
-Dat deze reparatie nu meer dan 5 weken duurt is imho niet normaal, maar wat kan je hiertegen doen? Als mijn moto nu nog eens 3 weken in de garage verblijft dan staat die daar voor ! 1/6 ! van de garantie periode. Mag ik eisen dat de garantie periode word verlengt met de tijd dat mijn moto bij de verkoper staat?
-Hoe kan ik nakijken of laten nakijken of de moto wel 'goed' hersteld is (hij kan een nood oplossing/halve reparatie uitvoeren zodat hij werkt tot het eind van de lopende garantie periode.

In ieder geval is dit niet normaal, ik ben achterdochtiger aan het worden en begin te vermoeden dat er in de garage vanalles 'bedisseld' word waar ik niets van mag weten (bedenken van manier om reparatie kosten op mij te verhalen of andere 'onzuivere' bedoelingen)

De naam van de desbetreffende winkel zet ik hier niet bij uit voorzichtigheid. (kan men je eigenlijk 'pakken' als je bij zulks slechte ervaringen de naam van de winkel in de post zet?)

Iemand wat raad?

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 feb 2011 00:33

Ja dat kan problemen geven dus niet doen
zie link
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ha ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki

#3 , 28 feb 2011 08:15

Bij herstellingen in de garantieperiode, wordt de garantie verlengt met de duur van de herstelling.
Papieren dus goed bijhouden!

Reclame

Terug naar “Archief”