Hallo
Sinds september 2010 huur ik een 1- persoonappartement. Ik betaalde hierbij een voorschotfactuur voor gas en electriciteit van 65 euro, waarvan ik een deel op het einde zou teruggestort krijgen omdat ik volgens testaankoop minder verbruik. Vorige week kreeg ik plots een nieuwe voorschotfactuur van NUon die 120 euro bedraag. De klantendienst van Nuon bericht me dat ik aan mijn maximumverbruik zit waardoor de voorschot verdubbeld wordt. Ik val compleet uit de lucht: ik ben de hele dag buitenshuis en beschik slechts over 1 verwarmingsinstallatie. Evenmin heb ik droogkast/wasmachine. Mijn verbruik is dus minimaal. Bovenop de nieuwe voorschotfactuur krijg ik ook nog eens een eindafrekening die ongeveer 450 euro bedraag (voor 6 maanden!!!). Ik ben compleet over mijn toeren en bel eandis om te vragen of er iemand langs kan komen. In tussentijd sluit ik mijn gaskraan en elkectriciteit af en noteer ik de meterstanden. Wat blijkt: te teller blijft lopen. 2 pistes dus: gaslek of aftapping. Na een bezoek van eandis blijkt er een 2e verbruiker op mijn meterteller aangesloten: namelijk mijn HUURBAAS. Mijn vermoedens worden bevestigd. Eandis heeft een verklaring afgelegd dat er een 2e "onbekende" verbruiker is aangesloten op mijn netwerk! Mijn huurbaas is advocaat: hoe pak ik dit het best aan? Ik wil niet voor zijn verbruik vergoed worden, evenmin wil ik in deze kosten delen. Kan iemand mij advies geven?