Ik zit op kot en heb enkele weken geleden een vervelend voorval aan de hand gehad en ik hoop met betrekking hiertoe geholpen te kunnen worden.
Er is namelijk op mijn kot ingebroken en er zijn enkele waardevolle voorwerpen gestolen (laptop, rugzak, cash geld,...). Nu is natuurlijk het probleem dat er geen sporen zijn van inbraak. Mijn ouders zijn met de verzekering gaan praten en ik vrees dat we niets zullen terugkrijgen.
Na een babbeltje met de kotbaas kwam ik te weten dat dit niet de eerste keer was (er was op die manier al 3 keer ingebroken dit jaar). De kotbaas vermoedt dat het een ex-kotbewoner is die enkele jaren geleden sleutels heeft bijgemaakt en zo de koten binnen kan.
Aangezien ik toch niets ga terugkrijgen van de verzekering (wat nog begrijpelijk is) zou ik het geld van de kotbaas willen terugeisen. daarvoor hoopte me te kunnen beroepen op 2 feiten:
1) de voordeur van het kot gaat, zelfs na herhaaldelijk proberen (en vraag naar herstel), niet altijd dicht.
2) ook al wist de kotbaas dat er al 3 keer was ingebroken, hij liet het voor wat het was en veranderde de sloten van de andere koten(waaronder het mijne) niet, wetende dat dit nog zou kunnen gebeurden (bij mij).
Nu ben ik zelf wel een beginnend rechtenstudent maar dit is me toch iets te moeilijk!
Alvast vriendelijk bedankt.