2 keer winkeldiefstal gepleegd

Sophiesecretares
Topic Starter

2 keer winkeldiefstal gepleegd

#1 , 09 mar 2011 11:14

Ik heb op tijd van 2 jaar 2 keer een winkeldiefstal gepleegd en hiervoor gevat. Heel dom natuurlijk om opnieuw dezelfde fout te maken, maar ik heb er nu wel enorm veel spijt van. Ik weet ook dat ik dit niet meer zal doen, omdat het niet eerlijk is en ik heel erg bang ben voor de sancties.
De eerste keer was bij Colruyt en heb ik een formulier moeten ondertekenen en mijn identiteitsgegevens moeten opgeven.
De tweede keer was bij Carrefour en heb ik weer hetzelfde moeten doen. Twee keer is de politie er niet bijgehaald omdat ik meteen mijn fouten toegaf.
Ik heb zo veel schrik dat er nu politie over de vloer gaat komen of ik voor de rechter moet komen.
Kunnen jullie me alvast waarschuwen wat ik vervolgens kan verwachten?
Je kunt niet geloven hoeveel spijt ik heb van mijn daden en ik weet ook dat ik het niet meer zal doen, maar ben bang dat dit toch nog een staartje zal krijgen.
Bedankt voor jullie advies.
S.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GB2702

#2 , 09 mar 2011 16:25

Ik vermoed dat het de bewaking is die en formulier heeft ingevuld? Dan hebt U normaal niets te vrezen deze gegevens worden niet doorgespeeld aan de politie. Denk er wel aan wanneer U nog is een diefstal pleegt in een van de winkels en het is dezelfde bewakingsagent die er staat en U nog kent dan is de kans groot dat er dan wel de politie wordt bijgehaald.

Sophiesecretares
Topic Starter

#3 , 10 mar 2011 07:40

Ik hoop echt dat er geen vervolg aan komt, want ik heb echt enorm veel spijt en weet nu dat diefstal echt niet kan en dat ik het nooit meer zal doen. Het rotte gevoel dat ik nu heb, is bijna niet om uit te houden, omdat ik verwacht dat ik hiervoor gestraft zal worden.
Het is ook zo dat ik mij enorm schaam voor dit, dus dit ook tegen niemand kwijt kan.
Daarom dat ik dit op een forum heb geplaatst.
Is het niet zo dat die formulieren worden doorgestuurd naar de vzw Veiligheid en preventie en dat zij dit doorsturen naar de parketten?
Ik heb ergens gelezen dat zowiezo alle diefstallen worden vervolgd, daarom dat ik zoveel schrik heb.
Bedankt voor uw reactie.
Groetjes,

Reclame

ippa

#4 , 10 mar 2011 09:34

Hallo,

U hoeft geen vervolging of andere maatregelen te vrezen als er zich geen herhaling voordoet.

mvg,
JLD

Sophiesecretares
Topic Starter

#5 , 10 mar 2011 11:10

Beste Ippa,
Bedankt voor uw reactie. Ik hoop echt dat u gelijk heeft en dat er geen verdere vervolging komt. Een herhaling zal niet meer gebeuren, de angsten die ik nu doorsta zijn echt enorm.
Ik heb hier zeker uit geleerd.
Hartelijk dank voor uw geruststelling.
Vriendelijke groeten

Terug naar “Archief”