Wat bij overtreding grondgebied?

stopdedief
Topic Starter

Wat bij overtreding grondgebied?

#1 , 10 mar 2011 21:13

Beste justitiekenners,

Ik heb wat vragen voor jullie.

Wat mag ik feitelijk doen indien er iemand op mijn grond zit zonder toestemming?

Wat mag ik doen indien er een inbreker in mijn huis zit? Mag ik dan gebruik maken van de wet van 20 juli 1990 i.v.m burgerarrest?

Wat mag ik doen als mijn schoonouders komen eten en het huis niet willen verlaten? Mag ik deze dan vasthouden en de politie bellen? Indien ja, welke boetes kunnen zij hiervoor krijgen?

Hoe werkt dat burgerarrest nu precies? Wat mag ik doen?

Dank bij voorbaat. :idea:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2011 09:37

Wat mag ik doen als mijn schoonouders komen eten en het huis niet willen verlaten? Mag ik deze dan vasthouden en de politie bellen?
Iemand wil Uw huis niet verlaten dus gaat U hem verbieden om Uw huis te verlaten? :mrgreen:

EvilFreD

#3 , 11 mar 2011 10:28

Er is sowieso maar één grond op basis waarvan over gegaan kan worden tot een burgerarrest, en dat is betrapping op heterdaad.
Het louter aanwezig zijn is niet per definitie strafbaar, wat dus ook heterdaad uitsluit.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Reclame

eylis

#4 , 11 mar 2011 11:29

als je schoonouders het pand niet willen verlaten, kan je ze op volgende efficientie manier snel wegkrijgen:
- zeg hen vriendelijk dat het etentje er op zit en dat je aan je volgende activiteiten wil beginnen
- geven ze daar geen gehoor aan: meld dan dat je aan je volgende activiteiten begint.
-je sluit alle andere kamers af, alleen de voordeur en de kamer waar ze zich bevinden kan open
- je sleurt een ferme installatie aan met dikke boxen. Je plugt je oorplugjes in
-en je laat 150 decibel los bij voorkeur Heavy Metall en C)

schoonouders verlaten gillende het pand
je doet de deur toe
op slot :mrgreen:

EvilFreD

#5 , 11 mar 2011 11:59

Er zijn overigens nog meer activiteiten waar schoonouders liever geen getuige van zijn.
Vooral die waarbij je hun zoon of dochter betrekt :D
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)

Terug naar “Archief”