Rare verhoring

nicolasd
Topic Starter

Rare verhoring

#1 , 11 mar 2011 19:03

Beste,

Ik ben vandaag verhoort door de politie omtrent 1 of andere vechtpartij in een discotheek.
Na lang aarzelen besloot de agente mij te vertellen dat het ging om een vechtpartij die dateert van oktober 2010

Behalve natuurlijk dat ik niet meer weet of ik dat ik die bewuste datum aanwezig was, ben ik zeker van dat ik met deze vechtpartij niks te maken heb.

De agente ondervroeg mij zoals in de films, met zeer vage vragen en opmerkingen.
Als ik meer informatie vroeg kreeg ik te horen dat ik het dossier niet mocht inkijken

Iemand zou mij hebben aangewezen op foto als iemand die mogelijk dader is of daarop lijkt.
Volgens de agente ben ik echter nog geen verdachte in een gerechtelijk onderzoek, en werd ik enkel verhoort.

Kan ik meer informatie opvragen verkrijgen, zoals het pv zelf, of meer details, want de agente wou dit allemaal zeer geheim houden

Het pv nummer begint met AN. L2********

Bedankt voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mar 2011 17:01

U werd gehoord als betrokkene.
En neen u kan het dossier niet inkijken dat is geheim.
U kan altijd een brief schrijven naar de pdK daar het deze persoon is die beslist over een onderzoek.
De inspecteur ( een agent van politie is hiervoor niet bevoegd) voert uit wat het parket hen opdraagt.

j.demoor

#3 , 13 mar 2011 09:02

”Art.28’5(vgl.art.57).§1.Behoudens de wettelijke uitzonderingen is het opsporingsonderzoek geheim...§2...delen de procureur des Konings en elke politiedienst die een persoon ondervragen,deze persoon mee dat hij kosteloos een kopie van het proces-verbaal van zijn verhoor kan krijgen(vraag dan zulke kopie met P.V.nummer)......Art.47’2...4.Aan het einde van zijn verhoor geeft men de ondervraagde persoon het proces-verbaal van zijn verhoor te lezen(lees dan zorgvuldig en doe zonodig verbeteren)...”(Wetboek van strafvordering 17 november 1808).

U bezit niet de hoedanigheid van benadeelde persoon.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Archief”