#9 , 13 mar 2011 14:51
Even het één en ander nagevraagd.
Houder stamboom, houder paspoort, en gegevens identificatiechip dienen in overeenstemming te zijn met elkaar.
Indien dat niet het geval is, is de stamboomhouder wettelijk eigenaar. Bij gebrek aan stamboom eigenaar volgens chip.
Stamboomhouder is degene die het document bezit, niet degene wiens naam daarop ingevuld is.
Bij wettige overdracht van een hond wordt in het paspoort een nieuwe eigenaar vermeld en de gegevens van de chip gewijzigd.
De enige manier om een hond wettig, maar zonder inmenging van de vorige eigenaar, naar een nieuwe eigenaar te laten registreren is volgens de procedure van een verweesde hond.
Indien iemand een verloren hond opvangt stelt hij deze onmiddelijk, doch minstens binnen 8 dagen, ter beschikking aan de gemeente waar hij het dier heeft gevonden, ofwel aan zijn eigen gemeente.
Deze stelt het dier in bewaring bij een erkend asiel, dat het dier minsten 45 dagen ter beschikking houdt van de rechtmatige eigenaar. Na verloop van 45 dagen kan de vinder als wettelijk eigenaar geregistreerd worden.
Dus, ofwel was je grootmoeder al die tijd eigenaar. Maar dan moet ze dus naast de hond, ook zijn stamboom bezitten. (bij gebrek aan stamboom, paspoort en id-gegevens)
Ofwel was ze niet eigenaar en heeft ze zowel de hond als de stamboom meegenomen. Dan is ze nu eigenaar.
Ofwel was ze niet eigenaar en heeft ze verzuimd de stamboom ook mee te nemen, of er is geen stamboom. Dan is er dus maar één manier waarop ze eigenaar kan worden.
Laatst gewijzigd door
EvilFreD op 13 mar 2011 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik weet dat u denkt, dat u zou willen begrijpen wat u denkt dat ik gezegd heb. Maar ik ben er niet zeker van of u begrijpt, dat dat wat u gehoord heeft, niet dat is, wat ik bedoel. (Richard Nixon)