aankoop via 2dehands.be

soldierke85
Topic Starter

aankoop via 2dehands.be

#1 , 14 mar 2011 22:57

hallo ,

ik heb vorige week een aankoop via 2dehands.be .
Het gaat over een soort kaartspel ( magic the gathering ) met redelijk wat waarde .
Ik had een overeenkomst om 2 verzamelingen te kopen ( die van hem en zijn vriendin )
Ik ben de kaarten gaan halen en betaald maar toen ik thuiskwam merkte ik dat er een groot deel ontbrak en ik kreeg als antwoord ''we vonden de prijs te laag dus hebben ze er maar paar kaarten van tussen gelaten'' ( dit zonder mij iets te zeggen op voorhand )

kan ik hier iets aandoen ?
Het probleem is dat ik geen bod gedaan heb op de site maar gewoon alles kunnen regelen via email .

Vriendelijke groeten
Geert

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 14 mar 2011 23:03

Heeft u een lijst (mail of screenprint van 2dehands.be) van deze kaarten? Dan kan u bewijzen dat u deze gekocht heeft, en moet men leveren.

Drone

#3 , 14 mar 2011 23:33

aangetekend in gebreke stellen en eisen dat ze de resterende kaarten alsnog opzenden of u neemt verdere stappen.

indien daar geen gevolg word aan gegeven => verzoeningspoging bij de vrederechter, is gratis en naar belgische normen redelijk snel ( +/- 2 weken )

als het zover komt alle bewijzen(*) meebrengen en voorleggen

(*) afdruk advertentie, mails, verloop telefoon gesprekken, etc . . .

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2011 09:07

Was de "verzameling" in detail beschreven? Dus met andere woorden is er een prijs afgesproken voor die, die, die en die kaarten? Ik vermoed van wel, anders had je niet geweten dat er kaarten ontbreken? Met andere woorden, de verkoper heeft zich in dat geval niet aan de overeenkomst gehouden. Bij je AS misschien een afdruk maken van de mail waarin alle kaarten opgesomd staan, zodat de verkoper weet dat je effectief een bewijs in handen hebt, moest het tot bij de vrederechter komen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Archief”