overlast bamboestruik van buren in mijn tuin

Baele Marijs
Topic Starter

overlast bamboestruik van buren in mijn tuin

#1 , 16 mar 2011 19:45

Geachte,

Sinds enige tijd heb ik te maken met bamboe struiken in mijn voortuin, afkomstig van de buurman, die ze binnenkort -zo verwacht ik- terug chemisch zal trachten te verdelgen. Sommige van mijn planten hebben dit niet overleefd. De bamboe groeit nu in mijn voortuin waardoor het uitzicht van mijn tuin helemaal aan het veranderen is. De man in kwestie is niet bereid om erover te praten. Ik zou heel mijn voortuin moeten veranderen en omploegen om de bamboe met wortel en al te verwijderen. Wat kan ik doen?

Hoogachtend

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 mar 2011 19:57

Als buurman het niet vrijwillig wil doen, zal je langs de vrederechter moeten vrees ik.
Vraag dan tevens de kosten terug die de heraanleg van uw voortuin zal kosten.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2011 20:48

Aangetekend in gebreke stellen. Hij moet zorgen dat u geen (over)last hebt van zijn bamboe.
In zijn tuin moet hij met een speciale folie tot ik denk zeker 70 cm diepte alles afschermen.
Hij zal het ook uit uw tuin moeten halen en zorgen dat het niet meer kan gebeuren en alle schade betalen
Als u rechtsbijstand hebt kan u deze vragen om tussen te komen.
Stuur ook een gewone brief en verwijs naar de wederzijdse brieven.

Reclame

Creatief

#4 , 16 mar 2011 20:51

Indien de bamboe je voortuin overwoekert, dan heb je toch laat actie ondernomen. Bamboe struikt zich niet zo ver uit vanaf het eerste jaar.
Bamboe is het gemakkelijkst te verwijderen met een kleine graafmachine en eventueel een hakbijl.
Een vriendschappelijk en goed gesprek zal je buurman ertoe aanzetten om tesamen een oplossing te zoeken. Tracht dit eerst te doen vooraleer je naar de vrederechter stapt.
Je buur zal niet geweten hebben dat de wortels zich hebben verdergezet in jouw tuin.

(We zijn zelf reeds een 30-tal jaren grote liefhebbers van verschillende soorten bamboe in de tuin. Om de x jaar wordt de bamboescheuten verscheurd. Hegeen we er te veel van hebben, wordt verkocht. Liefhebbers-kopers geven er een zeer degelijke prijs voor.)

Terug naar “Archief”