boetes italie

issybus
Topic Starter

boetes italie

#1 , 15 mar 2011 23:44

goeiendag ;
had een vraagje over boetes in italie.3 boetes gekregen op week tijd en elke boete op datum van boeking van hotel.
de overtredingen zijn van mei 2008,heb ondertussen meermaals brieven gehad van incassobureau in italie.
nu anderhalve maand terug kreeg ik eern brief van een incasso bureau in heverlee(belgisch dus),die werkten samen met de bureau in italie.
nu zijn die aan het dreigen dat ik moet betalen en zoniet dit juridische gevolgen zal krijgen.
ben al naar de politie geweest,politierechtbank voor meer info(want ik ben er niet zeker van dat de overtredingen wel gebeurt zijn,er zijn alleen fotos van kont van auto,voor de rest staat er niets op) maar das ook maar gissen,en kreeg ook alsmaar te horen dat ze het zelf ook niet zouden betalen,(hoofdcommissaris)maar da ze niet zeker waren.
nu kan er mij iemand meer informatie geven over soortgelijke zaken of waar kan ik naartoe om exacte gegevens te kunnen verkrijgen.
p.s.de boetes waren eerst ong 300euro en nu is het ineens over 700 euro geworden.
dank u bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 mar 2011 00:10

zie link in onderschrift voor juridische bevoegdheid incasso's in België.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2011 11:27

Als het Italiaans vonnis in België is ' bekrachtigd' DAN kan u best betalen....
maar dan zal een gerechtsdeurwaarder u dit vonnis betekenen.
Een incassobureau heeft die bevoegdheid niet :D
U kan wel in Italië als op te sporen staan ttz uw auto en de eigenaar.

Reclame

issybus
Topic Starter

#4 , 18 mar 2011 01:20

bedankt voor de snelle reacties.
franciscus,waar kan ik dit eigenlijk terugvinden.
mvg izzy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 mar 2011 11:56

Dat u op te sporen staat.... wel als de Italiaanse politie de nplt controleert zal ze geseind staan net zoals Nederlanders en andere buitenlanders hier.
Verhaal van Belgische dame die met auto met Luxemburgse nummerplaten reed van overleden ( nb!) vriend en 61 maal geflitst was rond Antwerpen.
En politieinspecteur had nplt gespot op parking grootwarenhuis en dat was het einde ... is net in beroep veroordeeld tot boete van ongeveer € 25000 en een maand of zo rijverbod in beroep.
Wat er met de wagen gaat gebeuren ( niet ingeschreven - voerder woont niet in Luxemburg en eigenaar is overleden- verzekering??) is nog niet zo duidelijk.

Terug naar “Archief”